اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

همه دستگاه‌ها با متصرفان اراضی ملی برخورد کنند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: همه دستگاه‌ها باید با قوت و اقتدار بیشتر در زمینه جلوگیری از تصرفات اراضی ملی در مناطق الله‌آباد و حاشیه شهر کرمان وارد شوند.

همه دستگاه‌ها با متصرفان اراضی ملی برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید با قوت و اقتدار بیشتر در زمینه جلوگیری از تصرفات اراضی ملی در مناطق الله‌آباد و حاشیه شهر کرمان وارد شوند.

وی بیان داشت: چنانچه نمایندگان ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن به مرجع انتظامی گزارش دهند که اراضی دولتی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب درحال تصرف است، تکلیف و وظیفه قانونی ضابط است که بلافاصله به محل مراجعه و در صورت وقوع جرم با آن برخورد کند.

موحد ابراز داشت: ماموران حق آزاد کردن مجرم را ندارند، زیرا تصرف اراضی از جرائم مشهود و از مصادیق ماده 21 آیین دادسرای کیفری است.

وی صدور دستور جلوگیری از تصرفات اراضی ملی را در ایام تعطیلات عید نوروز سال جاری مبتنی بر قانون دانست و افزود: این دستور خاص ایام تعطیلات نیست و برای همیشه معتبر و لازم‌الاجرا است.

موحد تصریح کرد: سهل‌انگاری موجب تضییع حقوق بیت‌المال و تعقیب کیفری است، نیروی انتظامی باید به صورت جدی وارد میدان شود و با همکاری شهرداری، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و سایر مجموعه‌های مرتبط از فاجعه‌ای جلوگیری کند که به تبع آن خطرات و تهدیداتی متوجه امنیت و اصول شهرسازی، بافت شهری و فرهنگ جامعه می‌شود.

بهنام سعیدی فرماندار کرمان نیز در این جلسه با ابراز تأسف از اقدامات صورت گرفته و وضعیت زندگی در مناطق الله‌آباد و حاشیه شهر کرمان ریشه و معضل این مسائل را کوتاهی از ناحیه مسئولان و متولیان امر دانست و گفت: در بازدید که از مناطق مذکور داشتیم از یک تیر برق چند رشته سیم به صورت غیر قانونی انشعاب گرفته شده بود.

وی ابراز داشت: به چه دلیل اداره برق این موارد را پیگیری نمی‌کند.

سعیدی یکی از عوامل تصرف اراضی را وجود بنگاه‌های معاملاتی که اقدام به خرید و فروش اراضی ملی می‌کنند، دانست و خواستار برخورد جدی با متصدیان این بنگاه‌ها شد.

سعیدی زمان فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متصرفان اراضی دولتی و حقوق بیت‌المال را مناسب ندانست و گفت: فرآیند برخورد با افراد خاطی و متصرفان باید کوتاه شود.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول