اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اردبیل 6 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض صیانت از تولید دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان اردبیل گفت: از محل تسهیلات بلاعوض طرح صیانت از تولید داخلی شش میلیارد تومان منابع اعتباری به استان اردبیل تخصیص یافته است.

اردبیل 6 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض صیانت از تولید دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل در اردبیل اظهار داشت: رقم اختصاص یافته به استان در مقایسه با استان‌های صنعتی نظیر اراک که 10 میلیارد تومان تعیین شده، رقم مناسب و امیدوارکننده است که این منابع به صورت بلاعوض و به شکل غیرمستقیم در اختیار واحدهای تولیدی زیانده و در معرض آسیب قرار می‌گیرد تا با رفع مشکلات خود بتوانند روی پای خود بایستند.

وی تصریح کرد: از این محل سازمان صنعت، معدن و تجارت 300 میلیارد تومان پول به استان‌ها تزریق کرده است که ما امیدواریم با یک تدبیر درست بدون استفاده از روش پرداخت مستقیم به صاحبان تولیدی نتیجه و برکت اجرای این طرح منجر به حل مشکلات برخی از واحدها شود.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: بنده در سفر اخیر به روسیه در یک همنشینی اتفاقی با استاندار اراک نحوه توزیع اعتبار صیانت از تولید را پرس‌ و ‌جو شدم که آنها اعلام کردند این پول در اختیار یکی از بانک‌های عامل استان قرار گرفته تا بدون ریالی دریافت بهره بانکی تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزا را به واحدهای مختلف پرداخت کند.

این مسئول اضافه کرد: در جلسه عصر فردای کارگروه صیانت از تولید پیشنهاد مورد نظر خود را به استاندار اعلام می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم بانک‌ها را وادار به پرداخت تسهیلات مناسب کنیم.

وی بیان کرد: زمانی که سخن از بخش خصوصی و همکاری آنها است به یقین تنها نظر و تفکر ما بانک‌های خصوصی و دولتی نیستند بلکه هدف ما همراهی خوب مسئولان استان و دولت خدمتگزار است که باید بخش عمده‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌ها را رصد کرده و از طریق پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برطرف کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود در جلسه‌ای که در همین زمینه تشکیل می‌شود نظرات و مباحث به صورت دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا در یک فرآیند مطلوب بتوانیم از این قدرت و بازوی توانمند استفاده کنیم.

20 درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل و رئیس شورای هماهنگی بانک‌‌های استان در سخنانی گفت: 20 درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی و مابقی در اختیار بانک‌های دولتی است اما رشد خزنده‌ای را در جذب منابع از سوی بانک‌های خصوصی شاهد هستیم.

اصلان کریمی افزود: در حالی که مصارف ما در یک سال گذشته 35 هزار و 544 میلیون تومان بوده است کل منابع بانکی استان 18 هزار میلیارد تومان بوده که یک نبود تعادل را در منابع و مصارف شاهد هستیم.

وی ضرورت سوق پیدا کردن منابع بانکی را به سمت تولید و اشتغال یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد حتی یک زمینه اشتغال در شرایط تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی یک جهاد مقدس است و همه وظیفه داریم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی از جبهه تولید داخلی، کار و سرمایه ایرانی حفاظت و صیانت کنیم.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول