اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای گچساران:

اعتبارات اختصاص ‌یافته به بخش آبفای گچساران جوابگو نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آبفای گچساران گفت: اعتبارات اختصاص ‌یافته به بخش آب و فاضلاب جوابگوی نیاز پروژه‌های اجرایی نیست و این اعتبارات کم، مدت زمان اجرای پروژه‌ها را طولانی کرده است.

اعتبارات اختصاص ‌یافته به بخش آبفای گچساران جوابگو نیست

امید صالحی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بهره‌مندی اقشار مختلف مردم از خدمات آب و فاضلاب، رفع کمبودها در زمینه آب شرب بهداشتی و سالم در اولویت برنامه‌ریزی آب و فاضلاب شهری گچساران است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر افزون بر 210 کیلومتر شبکه توزیع در گچساران وجود دارد که بیش از 70 کیلومتر از این شبکه فرسوده بوده و نیاز به تعویض دارد.

اعتبارات اختصاص‌ یافته به آب و فاضلاب، جوابگوی پروژه‌های اجرایی نیست

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران فرسودگی شبکه توزیع آب را عامل مهم هدرروی آب در این شهرستان عنوان کرد و خواستار اختصاص اعتبار بیشتر به منظور تعویض این شبکه شد.

صالحی تصریح کرد: اعتبارات اختصاص ‌یافته به بخش آب و فاضلاب جوابگوی نیاز پروژه‌های اجرایی نیست و این اعتبارات کم، مدت زمان اجرای پروژه‌ها را طولانی کرده است.

وی با اشاره به لزوم بازسازی بافت فرسوده شهر گچساران یادآور شد: بخش زیادی از هدرروی آب در این شهرستان در بافت فرسوده است.

صالحی باریک ‌بودن عرض کوچه‌ها و نوع قرار گرفتن منازل در بافت فرسوده را عامل بازدارنده‌ای در راستای تعویض و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب در این مناطق عنوان کرد.

وی گفت: از سال 90 تاکنون افزون بر 22 کیلومتر از شبکه فرسوده توزیع آب اصلاح شده که این اقدام کاهش هدرروی آب را در پی داشته است.

صالحی با بیان اینکه مخزن آب 5 هزار متر مکعبی واقع‌شده در محدوده دانشگاه آزاد اسلامی گچساران تکمیل شده است، افزود: با اختصاص اعتبار لازم برای خط انتقال و خرید اقلام و اجرای خط لوله 3 هزار و 800 متری این مخزن، مناقصه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این مخزن، مناطق مسکن مهر، دانشگاه آزاد، دانشکده نفت و گاز، بیمارستان 96 تختخوابی، دانشگاه پیام نور و شهرک‌های نفت، مدرس و بخشی از منازل منطقه پانصد دستگاه از این خط لوله جدید بهره‌مند می‌شوند.

صالحی ظرفیت مخازن آب شهری گچساران را افزون بر 35 هزار متر مکعب عنوان کرد و بیان داشت: این مخازن در هر سال به طور کامل شستشو و کلرزنی می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های کلرزنی مورد استفاده در آب و فاضلاب شهری گچساران، دیجیتالی و هوشمند بوده که این امر سبب بالا رفتن دقت در کمیت و کیفیت کار کلرزنی شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول