اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

اعتبارات بر اساس فعالیت به هیئت‌های ورزشی داده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: مبنای تقسیم اعتبارات ورزشی، فعالیت بیشتر هیئت‌ها برای توسعه ورزش است و این مهم زمینه برقراری عدالت را فراهم می‌کند.

اعتبارات بر اساس فعالیت به هیئت‌های ورزشی داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عبدالهی شنبه‌‌شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات هیئت‌های ورزشی استان در سالن آمفی‌تئاتر اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: اعتبارات استانی و وزارتخانه ورزش و جوانان در استان مشخص است و در قالب حمایت‌های نقدی و امکانات و تجهیزات به هیئت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 426 میلیون تومان اعتبار به بخش ورزش استان کردستان اختصاص یافته است که 161 میلیون تومان آن سهم هیئت‌های شهرستانی و 265 میلیون تومان هم سهم هیئت‌های استانی است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، بیشترین دغدغه هیئت‌های ورزشی نبود سالن‌های اختصاصی بود که اکنون با توسعه فضاهای ورزشی و اختصاص سالن‌هایی به آنها، تا حدود زیادی این دغدغه برطرف شده است.

عبدالهی به وجود 47 هیئت ورزشی استانی و 345 هیئت شهرستانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون 35 هزار و 731 ورزشکار در قالب رشته‌های مختلف سازماندهی شده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه به کسب عناوین و برنامه‌های اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کردستان در چهار ماه اول امسال اشاره کرد و برگزاری 31 مورد مسابقات استانی به منظور انتخابی تیم‌های استانی برای حضور در مسابقات کشوری، شرکت تیم‌های استانی در 39 مسابقه قهرمانی کشور و میزبانی 9 مسابقه قهرمانی کشور و منطقه‌ای را از جمله برنامه‌های این اداره‌ کل عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: 68 مدال طلای انفرادی، 39 نقره و 41 برنز در کارنامه ورزشی چهار ماهه اول امسال ورزشکاران این استان در مسابقات منطقه‌ای و کشوری ثبت شده است و در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی نیز به چهار طلا، یک نقره و یک برنز دست یافته‌ایم.

عبدالهی با اذعان به اینکه در بخش تیمی هم به عنوان‌های قابل توجهی در سال‌جاری دست یافته‌ایم، کسب 11 مقام اول تیمی، سه مقام دومی و شش مقام سومی را از مقام‌های برتر تیم‌های ورزشی استان در چهار ماهه امسال برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان همچنین از برگزاری پنج مسابقه قهرمانی کشور و منطقه‌ای در شهریور ماه امسال در استان خبر داد و گفت: مسابقات قهرمانی کشور پینگ‌پنگ رده سنی نوجوانان بانوان و آقایان در سنندج و قهرمانی کشور سنگ‌نوردی در رده سنی آزاد در قروه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات قهرمانی کشور سبک شوتوکان رده سنی جوانان در سنندج و مسابقات فوتسال بانوان منطقه یک کشور در رده جوانان و والیبال بانوان منطقه یک در رده سنی جوانان در بانه را از دیگر برنامه‌های ورزشی شهریور ماه امسال خواند و بر تلاش هیئت‌های ورزشی برای برگزاری در خور شأن ورزش کردستان تاکید کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول