اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جدید رودبار:

بزرگ‌ترین مرتع ایران در منطقه جازموریان تهدید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار جدید رودبار گفت: بزرگ‌ترین مرتع ایران در منطقه جازموریان با وسعت 13 هزار و 200 هکتار تهدید به خشکی می‌شود.

بزرگ‌ترین مرتع ایران در منطقه جازموریان تهدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حسن مرادی صبح امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: تمدن هفت هزار ساله هلیل سرآغاز آن از رودبار زمین بوده است و هلیل چند صد کیلومتری نشانه این تمدن بزرگ است.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان دارد تهدید می‌شود و خشکسالی‌های مکرر 15 ساله دارد جنبه حیاتی پیدا می‌کند، افزود: بزرگ‌ترین مرتع ایران در منطقه جازموریان با وسعت 13 هزار و 200 هکتار تهدید به خشکی می‌شود.

مرادی تصریح کرد: از زمان بستن سد جیرفت بر روی هلیل این تهدید روز به روز سنگین‌تر می‌شود، سرشاخه‌ها نیز در حال بسته شدن هستند و اکنون مرتع جازموریان در حال مرگ است.

وی گفت: یکی از خواسته‌های ما در این منطقه ایجاد یک منطقه بزرگ آزاد اقتصادی در جازموریان بزرگ است که از مطالبات به حق مردم این منطقه بوده زیرا رودبار قلب جنوب کرمان است و شناسنامه و هویت رودبار زمین معنا پیدا می‌کند. 

مرادی خاطرنشان کرد: تاریخ کهن استان کرمان و جنوب کرمان با اسم رودبار زمین قابل تحلیل است و رودبار زمین از قدیم معدن غله استان کرمان و استان‌های شرقی بوده است.

وی افزود: مسئله امنیت در این منطقه باید برطرف شود و خواسته مردم در وهله اول از خود و مسئولان باید برقراری امینت و آسایش عمومی باشد.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول