اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ازدیاد جمعیت وحوش منطقه خائیز صورت گرفت

کشت 400 هکتار گیاهان مرتعی و بوته‌ای در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: با افزایش جمعیت وحوش و عدم جواب‌گویی علوفه طبیعی در منطقه خائیز، محیط زیست کهگیلویه اقدام به کشت گیاهان مرتعی و بوته‌ای در ابعاد 400 هکتار در این منطقه حفاظت شده کرده است.

کشت 400 هکتار گیاهان مرتعی و بوته‌ای در کهگیلویه

سید قدرت‌الله علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: با تلاش و همت محیط‌‌بانان منطقه حفاظت شده خائیز، شاهد افزایش تعداد وحوش در این منطقه حفاظت شده بودیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه افزود: محیط زیست کهگیلویه در بهمن‌ماه سال جاری برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و با هدف افزایش تولید علوفه، حفاظت از پوشش گیاهی، فرسایش خاک و جلوگیری از تخریب مراتع به کشت علوفه طبیعی روی آورد.

علی‌پور تاکید کرد: ازدیاد جمعیت حیات‌وحش باعث شد که علوفه‌های طبیعی جوابگوی نیاز تغذیه‌ای وحوش منطقه خائیز نباشد و این اداره در وسعتی در ابعاد 400 هکتار اقدام به کشت گیاهان مرتعی و بوته‌ای درمه، عدس و یونجه وحشی در منطقه حفاظت شده کوه خائیز کرده است.

این مسئول افزود: با بارش خوب نزولات آسمانی و شرایط مساعد برای رشد گیاهان کاشته شده، شاهد رشد مطلوب این گیاهان هستیم.

علی‌پور با بیان این‌که حفاظت از محیط زیست احترام به ارزش‌های حیاتی است، افزود: از همشهریان و عزیزانی که در جوار این منطقه حفاظت شده زندگی می‌کنند صمیمانه می‌خواهیم که از این مواهب و نعمت‌های خدادادی به شکل مطلوب حفاظت کنند تا برای نسل‌های آینده این مواهب را باقی بگذاریم و مورد شماتت آنها واقع نشویم.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول