اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی ماهنشان:

100 طرح مرتع‌داری در ماهنشان آماده اجرایی‌شدن است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان از آماده‌شدن 100 طرح مرتع‌داری در شهرستان ماهنشان برای اجرا خبر داد.

100 طرح مرتع‌داری در ماهنشان آماده اجرایی‌شدن است

علی داداشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: این طرح‌ها توسط اداره مرتع شهرستان ماهنشان آماده اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 42 طرح به مجریان و بهره‌برداران واگذار شده است، خاطرنشان کرد: مابقی طرح‌های این اداره در دست اقدام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان کل دام موجود شهرستان ماهنشان را 15 هزار واحد دامی عنوان کرد و افزود: در این واحدهای دامی نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اراضی موجود در شهرستان ماهنشان استعدادیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استعدادیابی اراضی شهرستان صورت می‌گیرد.

داداشی با اشاره به اجرای عملیات بذرکاری، کپه‌کاری و حفاظت از 317 هکتار از اراضی این شهرستان یادآور شد: در سال جاری اجرای طرح‌های مختلف از جمله بذرکاری، کپه‌کاری و حفاظت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در اراضی شهرستان ماهنشان 770 متر مکعب فعالیت‌های مهار سیلاب انجام شده است، افزود: در زمینه مهار سیلاب در سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به بهره‌برداران در سال‌های گذشته افزود: در سال جاری نیز آموزش‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

وی از آموزش یک هزار و 500 نفر ساعت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری نیز بهره‌برداران آموزش‌های لازم را اخذ می‌کنند.

داداشی کپه‌کاری، کودپاشی مراتع و صنوبر کاری را از برنامه‌های این اداره در سال جاری دانست و گفت: ‌اجرای پروژه‌های بند خاکی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی از دیگر برنامه‌های این اداره است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول