اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش یک هنرمند ساوجبلاغی انجام شد

بافت تابلو فرش مزین به آرم المپیک لندن

خبرگزاری فارس: یک هنرمند ساوجبلاغی پس از هشت ماه موفق به بافت تابلو فرش نفیسی مزین به آرم المپیک لندن شد.

بافت تابلو فرش مزین به آرم المپیک لندن

بهرام محبوبی که از هنرمندان استان البرز و ساکن شهرستان ساوجبلاغ بوده، طراح و بافنده این فرش نفیس ابریشمی است.

وی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ با اشاره به تلاش‌هایی که برای تکمیل این اثر ارزشمند طی ماه‌های اخیر داشته، اظهار داشت: حدود یک سال و نیم قبل ماه فکر بافت فرشی که مزین به آرم المپیک 2012 باشد به ذهنم رسید و همان زمان اقدامات نخستین برای این امر را انجام دادم.

محبوبی با اشاره به اهمیت رقابت‌های المپیک گفت: این مسابقات ورزشی در سراسر جهان هواداران بسیاری داشته و دارد و امسال نیز شاهد هستیم که با موفقیت ورزشکاران کشورمان، همه مردم از صمیم قلب شاد و خوشحال هستند.

هنرمند ساوجبلاغی در پاسخ به این پرسش که تابلو فرش وی دارای چه ویژگی‌هایی است؟ گفت: پس از انجام مقدمات لازم، از حدود 8 ماه قبل به صورت جدی بافت این فرش را که از جنس ابریشم و پشم است را آغاز کردم.

محبوبی ادامه داد: طرح اصلی کار را نیز خودم آماده کرده و در نهایت تابلو فرشی به ابعاد یک در 5/1 که مزین با آرم المپیک لندن و بیت زیبای ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کژی زاید و کاستی است را بافتم.

به گفته وی، این تابلو فرش نفیس دارای بیش از 45 میلیون گره است.

ضرورت استفاده از هنر برای تشویق جوانان به ورزش

محبوبی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در ساوجبلاغ مبنی بر اینکه هدف از طراحی و بافت این تابلو فرش چه بود؟ گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات جوانان در دنیای امروز، معضل اعتیاد است.

وی تصریح کرد: توجه به ورزش و تحصیل تنها راهکارهایی است که برای رهایی جوانان از دام اعتیاد می‌توانیم انجام دهیم و مهم‌ترین هدفم من در بافت این تابلو فرش تشویق جوانان به ورزش است.

این هنرمند ساوجبلاغی ادامه داد: برای تشویق جوانان به ورزش باید از ابزارهای مختلف استفاده کرد و هنر نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد.

محبوبی در پایان متذکر شد: از سوی دیگر می‌خواستم با بافت این تابلو فرش، در کنار توانایی‌های ورزشی کشورم، هنر ایرانی را نیز به جهان معرفی کنم که امیدوارم در انجام این وظیفه موفق بوده باشم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول