اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای ماه رمضان تاکنون

400 هزار سی‌سی خون در کاشان اهدا شد

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون کاشان از اهدای 400 سی‌سی خون توسط مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون به این پایگاه خبر داد.

400 هزار سی‌سی خون در کاشان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین اعتمادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی مدت 22 روز ماه مبارک رمضان امسال یک‌هزار و 124 نفر از شهروندان کاشان و آران و بیدگل برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون این شهرستان کاشان مراجعه کردند.

این مسئول افزود: از این تعداد مراجعه‌کننده اهدای خون تعداد 900 نفر موفق به اهدای خون شدند و از 400 هزار سی‌سی خون اهدا شده تعداد 2 هزار و 250 واحد انواع فرآورده‌های خونی تهیه شده است.

رئیس پایگاه انتقال خون کاشان خاطرنشان کرد: این میزان خون اهدا شده در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی از 900 نفر اهداکننده خون در ماه مبارک رمضان 300 نفر در سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم ماه مبارک رمضان به پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان و واحد سیارهای مراجعه و خون اهدا کردند.

اعتمادی تصریح کرد: 300 نفر اهداکننده خون در شب‌های قدر این دو شهرستان 135 هزار سی‌سی خون اهدا کردند که از این میزان 750 واحد انواع فرآورده‌های خونی تهیه شد.  

این مسئول بیان داشت: این میزان خون اهدا شده در شب‌های قدر شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نسبت به شب‌های قدر سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

رئیس پایگاه انتقال خون کاشان همچنین با اشاره به مراجعه 6 هزار و 200 نفر به پایگاه انتقال در پنج ماهه امسال گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده 5 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که این تعداد 2 میلیون و 250 هزار سی‌سی خون اهدا کردند.که از این میزان خون اهدا شده 12 هزار و 500 هزار انواع فرآورده‌های خونی تهیه شد.

به گفته وی این میزان خون اهدا شده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

این مسئول، تعداد داوطلبان اهدای مستمر خون در کشور را 47 درصد اعلام و اضافه کرد: تعداد داوطلبان اهدای مستمر خون در مرکز انتقال خون شهرستان کاشان 56 درصد است.  

اعتمادی ابراز داشت: استقبال مردم دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای اهدای خون موجب شده در حال حاضر ذخیره خونی این مرکز در حد مطلوب و ایده‌آل باشد و هیچ مشکلی به لحاظ خون و پلاسما وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به گسترش و توسعه مراکز درمانی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل و دایر شدن بخش جراحی قلب و  بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و لوسمی و افزایش نیازهای فرآورده‌های خونی، ضمن تجلیل از اهداکنندگان خون از شهروندان خواست همچنان با این مرکز همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول