اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد امور بین‌الملل:

روز جهانی قدس وجدان خفته بشریت را بیدار کرد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد امور بین‌الملل گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس وجدان خفته بشریت را در باره فلسطین و قدس شریف بیدار کردند.

روز جهانی قدس وجدان خفته بشریت را بیدار کرد

به گزارش خبر گزاری فارس از رودسر، حجت‌الله تقوی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در آستانه روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روز جهانی قدس میراث ماندگار امام راحل است زیرا امام خمینی(ره) با نامگذاری روز قدس وجدان خفته بشریت را درباره فلسطین و قدس شریف بیدار کردند.

وی با بیان اینکه روز قدس یکی از مهم‌ترین روزهای ملت‌های مسلمان است که با تمام وجود شعار آزادی فلسطین و قدس شریف را سر می‌دهند، افزود:

روز قدس روز حمایت از ملت مظلومی است که سال‌ها قبل توسط استعمار انگلیس از سرزمین مادری خود رانده شده و در کشورهای حاشیه و اردوگاه‌هایی که حداقل امکانات رفاهی را ندارند آواره و تبعید شده‌اند.

استاد گروه علوم سیاسی خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی، حدود 70 سال این رژیم جعلی با حمایت انگلستان و آمریکا به انواع جنایات در سرزمین‌های اشغالی دست زده است.

وی، ادامه داد: این رژیم سفاک هنوز نیز از کشتار آوارگان در اردوگاه‌ها و فاجعه روستای قانا و محاصره مردم بی‌دفاع در غزه دست برنداشته است.

تقوی، روز قدس را روز حمایت از حقوق انسانی ملتی دانست که در راه آزادی وطن مبارزه می‌کنند و این روز، روز دفاع از کرامت انسان‌های پاکی است که با غیرت و پایمردی در مقابل زور گویی‌ها و ددمنشی‌ها ایستاده تا سرزمین مادری خود را از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی آزاد کنند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس و بیان این جمله که «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»، حجت را بر همگان تمام کردند و همه مسلمانان عالم با تاسی بر فرمایش بنیا‌نگذار جمهوری اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند تا حمایت کامل خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند.

این مسئول، با بیان اینکه پس از ارتحال امام خمینی (ره) این راه توسط جانشین برحقش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه یافت، خاطرنشان کرد: ایشان نیز با تاکید بر برگزاری پرشور راهپیمایی روز قدس در مناسبت‌ها و مراسم‌های مختلف مسئله فلسطین را مهم‌ترین مسئله جهان اسلام عنوان فرمودند.

وی با یادآوری اینکه امروز ما شاهد موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: با حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم فلسطین راه را برای آزادی قدس شریف هموار می‌کنیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول