اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

مردم پر رنگ‌تر از قبل در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی بر شرکت پررنگ‌تر از قبل مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد.

مردم پر رنگ‌تر از قبل در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ ما از همین جا از تمام مردم غیور درخواست می‌کنیم تا همانند 33 سال گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حتماً راهپیمایی روز قدس امسال پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود، افزود: ‌حضور پررنگ مردم در روز قدس پیام روشنی برای صهیونیست و دشمنان مسلمانان دارد.

احمدی‌بیغش حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز را اعلام حمایت از مردم فلسطین برشمرد و گفت:‌ بر اساس برنامه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران محوری این روز در بجنورد حضور خواهد یافت.

* صنایع بزرگ خراسان‌شمالی مربوط به قبل از تاسیس است

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه صنایع بزرگ در این استان ضرورت دارد، گفت: ‌عمده صنایع بزرگ خراسان‌شمالی مربوط به قبل از تاسیس و به خصوص در بجنورد مربوط به زمان شهرستان است.

وی تصریح کرد: به همین منظور رایزنی‌های لازم را با دولت به منظور استقرار صنایع بزرگ در خراسان‌شمالی خواهیم داشت.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه توسعه صنایع زودبازده در استان نیز ضروری است، افزود: استقرار این صنایع سبب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی می‌شود.

وی در عین حال بر مطالعه طرح‌های سرمایه‌گذاری قبل از ورود سرمایه‌گذاران به منظور جلوگیری از رکود و مواجه‌شدن با مشکلات را مورد تاکید قرار داد.

* طرح مدیر یاری در خراسان‌شمالی به اجرا درمی‌آید

استاندار خراسان‌شمالی همچنین از اجرای طرح مدیر یاری به منظور حل مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد.

وی افزود:‌ این طرح بر اساس روش‌های علمی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی برای جلوگیری از مشکلات سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی به اجرا درمی‌آید.

احمدی‌بیغش حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین رویکردها برشمرد و گفت:‌ برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اعم از بنگاه‌های زودبازده و سایر طرح‌های صنعتی سهم این استان جمعاً 578 میلیارد تومان اعتبار بوده که در قالب تسهیلات بانکی قابل ارائه است.

وی با اشاره به اینکه 95 واحد سرمایه‌گذاری نیز در استان با مشکلات مواجه هستند، اظهار کرد:‌ برای حل مشکلات این واحدها نیز ستاد تسهیل در بخش سرمایه‌گذاری صنعتی در استان شکل گرفته است.

استاندار خراسان‌شمالی توسعه بخش کشاورزی را از دیگر رویکردهای مدیریت استان برشمرد و گفت:‌ دولت 210 میلیارد تومان در قالب این بخش اختصاص داده که نیمی از این تسهیلات تاکنون در اختیار بهره‌برداران کشاورزی قرار گرفته و بقیه نیز برای توسعه این بخش قابل ارائه است.

* حساب‌های شرکت‌های دولتی به خراسان‌شمالی انتقال یابد

احمدی‌بیغش با بیان اینکه انتقال حساب‌های شرکت‌ها و کارخانجات دولتی به خراسان‌شمالی لازم است،‌ گفت:‌ انتقال این حساب‌ها به استان باعث تقویت منابع بانکی خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ به همین منظور پیگیری‌های لازم برای انتقال این حساب‌ها که از مصوبات دولت بوده، انجام خواهد شد.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین بر تقویت منابع بانک‌های استان از سوی دولت تاکید کرد.

* ادارات کل خراسان‌شمالی در سایت اداری اقدام به ساخت و ساز کنند

وی همچنین بر ساخت و ساز ادارات کل خراسان‌شمالی برای ساختمان اداره کل تاکید کرد.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه سایت تخته ارکان و مقابل پلیس راه برای ساختمان ادارات کل ساماندهی شده است، گفت:‌ باید ساختمان‌هایی چون استانداری و مجتمع جانبازان نیز مثل صدا و سیما در این سایت‌ها احداث می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید زیرساخت‌های لازم از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان در این مناطق هرچه بیشتر تأمین شود.

* منطقه ویژه اقتصادی در بجنورد مصوب شد

استاندار خراسان‌شمالی همچنین از تصویب منطقه ویژه اقتصادی در بجنورد خبر داد و گفت: کمیسیون ماده 21 اجرای این منطقه را در بجنورد مصوب کرد.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه در منطقه بیدک بجنورد 306 هکتار زمین اختصاص یافته است.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: برای اجرای این طرح با مشاور نیز عقد قرارداد شده که در آینده نزدیک این پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول