اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

گلستان خود را آماده حضور در نمایشگاه منگستائو می‎کند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از صدور مجوز برای حضور تولیدکنندگان و تجار گلستانی در نمایشگاهی که در آذر ماه سال‎ جاری در منگستائو کشور قزاقستان برگزار می‎شود از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

گلستان خود را آماده حضور در نمایشگاه منگستائو می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با نخبگان جامعه کار و تعاون استان اظهار داشت: سال گذشته تولیدکنندگان و بازرگانان گلستانی برای نخستین‎ بار در کشور همسایه نسبت به ایجاد نمایشگاه اختصاصی و انحصاری اقدام کردند و حضور موفق آنها سبب شد تا برای دومین‎ بار گلستان دعوت به کشور قزاقستان شود.

وی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان که توانست بر اساس شاخصه‎های متعدد در سال گذشته به رتبه‎های خوبی نائل شود قدردانی و تصریح کرد: خوشبختانه این اداره کل در مقایسه با 31 استان کشور با توجه به توانمندی‎های موجود، رتبه چهارم کشور را کسب کرد و توانست این افتخارات درخشان را در کارنامه خود به ثبت رساند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه استان نسبت به سال‎های گذشته در حال حرکت به سمت توسعه است اذعان کرد: هر چند مشکلات و ضعف‎هایی در این مسیر وجود دارد اما هر چه به سمت جلوتر حرکت می‎کنیم مشکلات و نواقص برطرف می‎شود.

قناعت در خصوص وضعیت و جایگاه گلستان در بخش مسکن‎ مهر افزود: دو سال پیش گلستان در بین 31 استان کشور در رتبه 28 قرار داشت که به لطف پروردگار و همت مسئولان بین رتبه 6 تا 12 قرار داریم.

وی اضافه کرد: عدم اطلاعات تعاونی‎های مسکن‎مهر با قوانین کار سبب شد تا در بین آنها مشکلاتی حادث شود که خوشبختانه همه مشکلات در حال برطرف شدن هستند و می‎توان گفت که مشکل جدیدی در این راستا وجود ندارد چرا که کارها به خوبی در حال اجرا و مشکلات یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن هستند.

استاندار گلستان همچنین از روند رو به رشد حوزه صنعت استان در خصوص فعال شدن واحدهای تولیدی و میزان صادرات استان ابراز امیدواری کرد و متذکر شد: آمارهای خوبی در این زمینه ارائه شده به طوری که شاهد افزایش صادرات به لحاظ وزنی و ارزش در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.

قناعت به برخی از مشکلات صادراتی پرداخت و بیان کرد: وجود برخی مشکلات درون استانی در بخش صادرات به هیچ وجه قابل پذیرش نیستند اما مشکلات فرا استانی نیز از اختیار استان خارج بوده و لازم است مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این راستا جلسه ویژه‎ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل گمرک استان همچنین اداره کل حمل و نقل پایانه‎های استان داشته باشند تا موانع موجود حل و فصل شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول