اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

نمایشگاه‌های قرآن رویداد بزرگ در تعالی فضای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ قرآن خود به تنهایی یک جرقه و رویداد بزرگی در کشور برای فضای فرهنگی جامعه ایجاد می‌کند.

نمایشگاه‌های قرآن رویداد بزرگ در تعالی فضای فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت و هم‌چنین نمایشگاه تجلی قرآن در عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مشهد مقدس این افتخار را دارد تا در کنار یکی از امامان معصوم، همه ساله میزبان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت باشد و آن را از خود می‌داند و با قدرت به کار خود در برپایی این نمایشگاه ادامه می‌دهد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: در نمایشگاه امسال پیشرفت‌های چشم‌گیری را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که می‌توان به اختصاص 23 هزار مترمربع فضا به موضوعات قرآنی اشاره کرد که یک جهش بزرگ نسبت به سال گذشته است.

صلاحی ادامه داد: هم‌چنین 800 غرفه در نمایشگاه امسال تعبیه شده است که در میان آنها از هشت کشور جهان حضور دارند و 40 بخش گوناگون از برنامه‌های این غرفه‌ها است.

وی افزود: با همه این اوصاف قرآن کتاب همه بشریت است و تا انتهای تاریخ دست‌خوش تغییر نخواهد ماند چرا که نسل به نسل به ما رسیده است و وظیفه همه مسلمانان و مردم جهان است که به راهنمایی‌های آن عمل کنند.

صلاحی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها خود به تنهایی یک جرقه بزرگی در کشور برای فضای فرهنگی جامعه ایجاد می‌کند به گونه‌ای که شاهد هستیم در نظام سلطه که به اصطلاح حقوق بشری خوانده می‌شود انواع و اقسام تعرضات را به کشورهای مسلمانان دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه در نقطه عطف بیداری اسلامی قرار داریم بهترین پاسخ به دشمنان، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: در این زمان وظیفه ما بیشتر از گذشته است چرا که باید برای نسل جوان جامعه قرآن را معرفی کنیم و آنها را بیش از پیش به این کتاب الهی نزدیک کنیم زیرا غرب امروز بیشترین ضربه را به جوانان ما می‌زند و انس گرفتن با این کتاب عترت و الهی آنان را بیشتر به درگاه حقانیت و احدیت متصل می‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین امروز ما وظیفه داریم تا سخنان گهربار مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه کنیم و جدا از اینکه جامعه به 10 میلیون قاری قرآن نیاز دارد باید روز به روز به تعداد آنان بیافزاییم و در کنار آن به برگزاری برنامه‌های نظیر نمایشگاه‌های قرآن ادامه دهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول