اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 110 غرفه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به نشر مکتوب

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: 110 غرفه نمایشگاه قرآن و عترت امسال در مشهد به نشر مکتوب اختصاص دارد.

اختصاص 110 غرفه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به نشر مکتوب

سعید سرابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: زیربنای نمایشگاه قرآن امسال نسبت به سال گذشته 4 هزار و 500 مترمربع افزایش پیدا کرده است و جمعاً 23 هزار مترمربع  فضای اختصاصی نمایشگاه است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در زمینه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، افزود: هم‌چنین نسبت به سال گذشته یک سالن اضافه شده و نزدیک به 850 غرفه در سالن‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.

سرابی یادآور شد: نمایشگاه امسال از 21 تا 27 مردادماه و از ساعت 17 تا 24 در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته یک ساعت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: 42 عنوان موضوع در نمایشگاه امسال وجود دارد که در این ارتباط رشد 100 درصدی دیده می‌شود.

سرابی تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به 110 غرفه از نمایشگاه به نشر مکتوب اختصاص دارد که در این بین ناشرانی از 3 استان کشور شرکت می‌کنند و به جز استان خراسان‌رضوی 7 استان محصولات خود را ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نشر دیجیتال 38 مجموعه مختلف داریم و برای نخستین بار از مرکز توسعه فرهنگ دیجیتال دعوت شده تا در نمایشگاه امسال حضور داشته باشد.

سرابی عنوان کرد: در بخش بیداری اسلامی با رویکرد توجه به موضوع بیداری اسلامی از محضر قرآن دو موضوع همایش قرآن و کتاب بیداری، کشور میانمار و تبیین اتفاقات کشور سوریه است که به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه امسال اظهار کرد: 14 مجموعه مختلف آستان قدس رضوی در این نمایشگاه فعالیت دارند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: در حوزه شعر و ادب امسال شعر ادبی اسلامی و شب شعر قرآن و بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

سرابی خاطرنشان کرد: در بخش فیلم‌های قرآنی، امسال نمایش فیلم و پشت صحنه مجموعه سینمایی شور شیرین را داریم.

وی افزود: در ارتباط با صنایع دستی با موضوع قرآن و عترت با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه تدوین و مرمت هنرهای سنتی و قرآن‌های خطی اقدام کرده‌ایم.

سرابی یادآور شد: هنرهای تجسمی با بیش از 100 موضوع از بخش‌های وی‍ژه نمایشگاه است که از استان‌های مختلف در آن حضور دارند و تاکنون 6 استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بخش ترجمه تصویری که در واقع ارائه مفهومی و تصویری آیات قرآن کریم است نسبت به سال گذشته موضوعات متنوع‌تری را ارائه می‌دهد.

سرابی تصریح کرد: اتفاق جدیدی که امسال اتفاق افتاده است، در بخش کودک و نوجوان علاوه بر کانون پرورش فکری کودکان، اداره‌کل پرورش استان و مجموعه‌هایی که در حوزه کودک فعالیت دارند حضور دارند، هم‌چنین دبیرخانه کودک در نمایشگاه به ابعاد 80 مترمربع با 9 فعالیت مختلف وجود دارد و بخش نوجوان به صورت مستقل در 7 موضوع فعالیت دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: مجموعه‌های حوزه علمیه در قالب‌های مختلف با 30 غرفه در نمایشگاه امسال حضور دارند.

وی یادآور شد: برای دومین بار بخش دانشگاهی با همکاری شورای فرهنگی دانشگاه‌ها با حضور 12 دانشگاه برگزار می‌شود.

سرابی بیان کرد: در حوزه بانوان، خانواده و حجاب به صورت مستقل برنامه‌های مختلفی ارائه می‌شود، به ‌عنوان مثال در بخش خانواده مشاوره‌های خانواده توسط متخصصان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با بخش آموزش قرآن کریم تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی، صحیح‌خوانی قرآن، تجوید و مسابقه قرآنی 1446 صدا و سیمای جمهوری اسلامی از بخش‌های آموزشی نمایشگاه امسال است.

سرابی تاکید کرد: امسال برای دومین بار بخش بصیرت و جنگ نرم را با همکاری معاونت سپاه داریم که 10 مجموعه فعال در این حوزه حضور دارند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یک مسابقه عکس پیش‌بینی شده که در دو غرفه از نمایشگاه دایر است و بازدید کنندگان برای شرکت در مسابقه می‌توانند عکس‌های غیر حرفه‌ای خود از نمایشگاه را در نمایشگاه تحویل داده و یا در پایگاه اطلاع‌رسانی قرار دهند.

وی تصریح کرد: در بخش هنری 92 هنرمند برجسته حضور خواهند داشت و هر شب جنگ‌هایی ویژه کودکان برگزار می‌شود.

سرابی خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ صدا و سیمای استان را در امسال شاهد هستیم که در قالب دو بخش یکی صدا و دیگری سیما است و پخش مستقیم یک تا دو مراسم از داخل نمایشگاه به صورت زنده و تلویزیونی را برعهده دارد.

وی یادآور شد: در زمینه اعتبارات به جز 31 سازمان و نهادی که کمک می‌کنند باید از استانداری خراسان‌رضوی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی، صدا و سیمای خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد تشکر کرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول