اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

اختصاص 10 شب به نمایشگاه قرآن ‌مشهد کافی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در مشهد تنها در 10 شب مانند سایر مراکز استان متناسب با ظرفیت‎های مشهد نیست و نیاز است که وزارت ارشاد زمان بیشتری برای برپایی این نمایشگاه در ماه رمضان به مشهد اختصاص بدهد.

اختصاص 10 شب به نمایشگاه قرآن ‌مشهد کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد در دفتر امام جمعه مشهد اظهار کرد: ماه رمضان ماه عبادت خداوند است و انسان باید در این ماه به غیر از عبادات معمولی که همگان انجام می‎دهند، کاری انجام دهد که فقط او می‎تواند انجام دهد و دیگران از انجام آن عاجزند.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی در ماه مبارک رمضان افتخاری است که نصیب هر کسی نمی‎شود و عبادتی با ارزش برای برگزار کنندگان آن به حساب می‏‎آید.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: برپایی نمایشگاه قرآن مانند یک سفره گسترده برای عبادت است که بالاترین ارزش را میان حرکت‎های تبلیغی دارد، برپایی نمایشگاه قرآن نه تنها تبلیغ قرآن است بلکه تبلیغ دین و اسلام نیز هست و این نمایشگاه امروز نمایشگاه اسلام است.

علم‌الهدی با اشاره به ایجاد معاونت قرآنی در وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن در ابتدا تنها یک نمایشگاه بود اما با ابتکار وزارت ارشاد و ایجاد معاونت قرآنی در این وزارتخانه که حرکتی عظیمی بود، تحولی بزرگ در عرصه قرآن و ترویج آن به وجود آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآن همه ارزش‎های اسلامی ترویج می‎شود و آثار تبلیغی غرفه‎های نمایشگاه قرآن در برابر آثار تبلیغات سنتی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن جایگاه خود را پیدا کرده است و در حال نزدیک شدن به نقطه آرمانی است و برکاتی بی‌نظیر در ترویج ارزش‎های دینی دارد.

امام جمعه مشهد با انتقاد از زمان اندک برگزاری این نمایشگاه گفت: متاسفانه وزارت ارشاد مشهد را با جمعیت بیش از 2 میلیون نفر و پذیرایی سالانه بیش از 25 میلیون زائر مانند سایر مراکز استان می‏بیند در حالی که ظرفیت‎های مشهد بسیار فراتر از سایر مراکز استان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن در مشهد تنها در 10 شب مانند سایر مراکز استان متناسب با ظرفیت‎های مشهد نیست و نیاز است که وزارت ارشاد زمان بیشتری برای برپایی این نمایشگاه در ماه رمضان به مشهد اختصاص بدهد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول