اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران:

نمایشگاه قرآن در مازندران یک ماه برگزار شود

خبرگزاری فارس: معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: این ظرفیت در مازندران وجود دارد که نمایشگاه قرآنی در طول ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه برگزار شود.

نمایشگاه قرآن در مازندران یک ماه برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی نوربخش صبح امروز در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه قران و عترت مازندران اظهار داشت: نمایشگاه قرآن امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شده، اما ظرفیت برگزاری نمایشگاه قرآن، این نیست.

وی با بیان اینکه آیا می‌توان این نمایشگاه را به صورت نسبی با نمایشگاه بین‌المللی قران کریم در تهران که در حال برگزاری است مقایسه کرد، افزود: حتی نمی‌توان این نمایشگاه را با نمایشگاه کتابی که ارشاد استان برگزار می‌کند و در آن هم موفق است، مقایسه کرد.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در گذشته در این مکان هم جوابگو نبوده و دلایل گوناگونی داشته، تصریح کرد: نداشتن پارکینگ و کوچک بودن فضا از دلایلی است که برگزاری نمایشگاه در این مجتمع را با موفقیت روبه رو نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه کوچک بودن فضای فعلی‌ نمی‌تواند بزرگ بودن یک نمایشگاه را به خوبی جلوه دهد، یادآور شد: دستگاه‌های استان در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله کتاب و نمایشگاه‌های فصلی موفق بودند و باید در برگزاری نمایشگاه قرآنی هم به سمت همان سیاست‌ها رفت.

نوربخش با اشاره به اینکه شاید با سیاست‌های ابلاغی فعلی، میزان بودجه و تعداد نیروها هر دستگاه دیگری هم نمایشگاه را به این شکل برگزار کند، خاطرنشان کرد: انتقادم در این زمینه به ارشاد استان نیست چرا که قطعا مسئولان ارشاد هم با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه باید دید آیا وزارت ارشاد بودجه‌ای که برای نمایشگاه کتاب لحاظ می‌کند، به نمایشگاه قرآن هم همان میزان بودجه اختصاص می‌دهد یا نه، گفت:  مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان استانی با کمک یکدیگر فضایی فراهم کنند که نمایشگاه قرآنی یک ماه کامل در همان فضایی که نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود با حضور همه ناشران استانی، ملی و حتی بین‌المللی دائر شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این ظرفیت در مازندران وجود دارد و مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سال گذشته هر بار که به بازدید از نمایشگاه کتاب استان رفتم حضور پررنگ مردم را شاهد بودم و مردم نشان دادند که علاقه‌مند بوده و استقبال می‌کنند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران یادآور شد: مهم‌ترین همکاری و همیاری مردم با مسئولان در این بخش‌ها استقبال است.

نوربخش با بیان اینکه مردم خواستار برگزاری نمایشگاهی در شان خود هستند، بیان داشت: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران میلیون‌ها تومان پول از مازندران خارج شده و در این نمایشگاه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم اعم از شخصی و دولتی برای خرید از این نمایشگاه هزینه می‌کنند و اگر نمایشگاهی در اندازه نمایشگاه قرآن تهران در مازندران هم برگزار شود پول از استان خارج نشده و در این مازندران هزینه می‌شود.

این مسئول با اشاره به مشقات سفر در ماه مبارک رمضان و رفتن به نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران متذکر شد: اگر چنین نمایشگاهی در مازندران برگزار شود مردم و مسئولان همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول