اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فردوس خبر داد

اختصاص 270 میلیون اعتبار به بقاع متبرکه فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از اختصاص 270 میلیون تومان اعتبار به بقاع و اماکن متبرکه این شهرستان خبر داد.

اختصاص 270 میلیون اعتبار به بقاع متبرکه فردوس

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در سال جاری مبلغ 195 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی و مبلغ 80 میلیون تومان نیز از سوی میراث فرهنگی برای ساماندهی بقاع متبرکه شهرستان فردوس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رشد دو برابری اعتبارات اختصاص یافته به اداره اوقاف و امور خیریه فردوس نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری همچنین اعتبارات ابلاغی و تدبیری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه جذب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: احیاء، حفظ و صیانت از موقوفات، به‌روزرسانی حق‌ اجاره موقوفات، ورود اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه به سامانه جامع اطلاعات از جمله اولویت‌های کاری اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس است.

*احداث 5 مسجد در فردوس

خدایی از احداث پنج باب مسجد جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد سه باب مسجد در شهر و دو باب نیز در روستاهای سطح شهرستان احداث می‌شود.

وی افزود: با اختصاص اعتبار لازم، در سال جاری عملیات اجرایی احداث مساجد جدید در سطح شهرستان فردوس آغاز می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: شهرستان فردوس دارای 160 مکان مذهبی شامل 154 حسینیه و مسجد و همچنین تعداد شش بقعه متبرکه است.

*رشد دو برابری فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه فردوس

خدایی از رشد دو برابری فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: تاسیس مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه سبب افزایش فعالیت‌های فرهنگی در بقاع سطح شهرستان شده است.

وی افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه سبب افزایش نذورات مردمی برای انجام اینگونه فعالیت‌ها شده است.

این مسئول اجرای طرح‌های ضیافت الهی، نشاط معنوی، آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و برگزاری سوگواره یاس نبوی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی را از جمله برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه سطح شهرستان فردوس برشمرد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول