اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

نماز جمعه نمایشی از اقتدار همیشگی اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: نماز جمعه و حضور پرشور مردم در این فریضه الهی یکی از جلوه‌های زیبای دین اسلام و نمودی از وحدت و همدلی در جامعه اسلامی و حاکمیت دینی است.

نماز جمعه نمایشی از اقتدار همیشگی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در جلسه ستاد نماز جمعه خلخال اظهار داشت: صواب و پاداشی که برای اقامه‌کنندگان نماز جمعه برشمرده شده است از جمع‌بندی خارج است چرا که هر رکعت و هر حضور در این آیین عبادی، سیاسی پاداش هزاران برابری دارد.

وی نماز جمعه را تبلوری از عشق و ایمان مردم به حاکمیت دینی و مردم‌سالاری حقیقی در این حوزه توصیف کرد و افزود: بعد از گذشت 33 سال از روند مقتدر نظام اسلامی امروز نماز جمعه در اکثر شهرها اقامه شده و حضور پر شکوه مردم به صلابت و دشمن‌شکن بودن آن کمک کرده است.

رشتبری ترس و واهمه استکبار جهانی را از میعادگاه‌های نماز جمعه خاطرنشان کرد و ادامه داد: این جبهه متحد نظام اسلامی را باید حفظ کرده و به طراوت و نشاط آن کمک کرد.

این مسئول با قدردانی از استاندار اردبیل در راه‌اندازی فاز اول مصلای خلخال برای راحتی حضور نمازگزاران این شهر تصریح کرد: مهد کودک مصلای نماز جمعه خلخال باید راه‌اندازی شود تا خانواده‌ها با خیال راحت از نگهداری فرزندانشان در این آیین عبادی، سیاسی حضور عارفانه و عاشقانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با واگذاری کودکان خردسال خود به مهد کودک مصلا قادر می‌باشند با راحتی خیال و آرامش در نماز جمعه شرکت کرده و علاوه بر آن باید سرویس‌های رایگان به چنین خانواده‌ها انجام شود.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال ضرورت تکمیل شدن برخی از نواقص موجود در مصلای خلخال را یادآور شد و بیان کرد: باید مشکلات سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه خواهران و برادران برطرف شود و ظرف هفته‌های آینده با بهره‌برداری از این فضا نمازگزاران با خیال راحت‌تر در این آیین عبادی، سیاسی شرکت کنند.

رشتبری ادامه داد: براساس وعده پیمانکار و مجری پروژه قبل از برگزاری نماز عید فطر مقرر است سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه برادران برقرار شود.

وی گستردگی حضور عاشقان نماز دشمن‌شکن جمعه را در تمام ایام به ویژه ماه مبارک رمضان یادآور شد و اظهار داشت:‌ راه‌اندازی مصلای خلخال در فاز اول از هفته گذشته به رضایتمندی مردم منجر شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول