اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل:

پلیس در مسیر خدمت‌رسانی نیازمند همراهی افکار عمومی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: پلیس در انجام وظایف و مسیر خدمت‌رسانی خود نیازمند همراهی و همسویی افکار عمومی به همت و اراده خبرنگاران است.

پلیس در مسیر خدمت‌رسانی نیازمند همراهی افکار عمومی است

ابراهیم کریم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما حرکت و اقدامات مؤثر خبرنگاران را در حوزه اطلاع‌رسانی اثرگذار و بسیار مفید می‌دانیم و معتقدیم سلاح برنده قلم آنها از سلاح در دست پلیس کارآمدتر و تأثیرگذارتر است.

وی با یادآوری این‌که در تمام دنیا نیز این حقیقت ثابت شده است که قلم از سلاح در تأثیرگذاری اولی‌تر است، تصریح کرد: امروز به جای آن که با بمب و سلاح‌های متعارف دیگر مردم دنیا را مورد آزار و اذیت و یا کشتار بی‌رحمانه قرار دهند از طریق رسانه‌ها و قلم چنان حمله و هجمه‌ای را انجام می‌دهند که اندیشه و تفکر انسان‌ها دچار خدشه و انحراف شود.

کریم‌خانی قداست قلم را در حرکت اصلاح‌گونه یادآور شد و خاطر نشان کرد: اگر خدای ناکرده این قلم در مسیر انعکاس ناپاکی و آلودگی قرار گیرد به یقین شاهد انحراف و انحطاط جامعه می‌باشیم.

این مسئول با برشمردن ویژگی خبرنگاران در عصر کنونی اضافه کرد: در سایه فعالیت خبرنگاران جرایم کاهش یافته، واقعیت‌ها انعکاس می‌یابد و آرامش روانی در جامعه پایدار می‌شود.

وی برخوردار از شم خبری را برشمرد و بیان کرد: اگر خبرنگار در مسیر جریان خبر باشد، واقعیت‌ها را انعکاس داده و از فساد و تباهی جلوگیری می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ادامه داد: ارتباط با مردم و انعکاس دیدگاه صحیح آنها یکی دیگر از وظایف خطیر خبرنگاران است که به عنوان یک حرکت مثبت افکارسنجی و نظرسنجی می‌تواند با تأمین منافع ملی پلیس را در انجام وظایف خود یاری کند و تنها شرط این موضوع بیان واقعیت‌ها و حقایق است.

کریم‌خانی در ادامه گفت:‌ پلیس در راستای خدمت‌رسانی خود نیاز به همراهی و همسویی افکار عمومی دارد و در این مسیر آن چه بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد ارتباط دوسویه و تعامل دو طرفه است تا جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی گرفته شود.

وی افزود: اگر در این استان 13 قتل رخ داده است باید علل و عوامل آن به صورت دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه جلوی برخی از اقدامات بعدی گرفته شده و از حوادث تلخ و تأسف‌بار ممانعت شود.

کریم‌خانی به آزادی عمل خبرنگاران در تهیه گزارش از تمام صحنه‌های ضروری و مورد نیاز برای بازتاب اجتماعی تصریح کرد: ما هیچ مانعی را در همسویی خبرنگاران با پلیس نمی‌بینیم بلکه معتقدیم همراهی آنها می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات ما را برطرف کند.

 

کمین پلیس از جاده‌ها برچیده شده است

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که در برخی از محدوده کمربندی شهر اردبیل به دلیل درخواست‌های مکرر مردم، مسافران و گردشگران سرعت حرکت خودروها را از 30 به 60 کیلومتر ارتقا دادیم، خاطر نشان کرد: ما در صدد کسب رضایت شهروندان و گردشگرانی هستیم که به این استان گام می‌گذارند و گاه با برخوردهایی مواجه می‌شوند که از عوامل پلیس راهور و راه خواسته‌ایم تا قبل از جریمه ارشاد و راهنمایی افراد ناآگاه به مسایل ترافیکی شهر را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما در ارتباط دوسویه و تعامل نزدیک با خبرنگاران اقدام به ساماندهی رابطان خبر با نیروی انتظامی می‌کنیم تا هم جایگاه و شأن پلیس و هم خبرنگار در حوادث مختلف حفظ شده و اطلاع‌رسانی سریع، به موقع و صادقانه اتفاق بیفتد.

کریم‌خانی تضعیف پلیس را تضعیف ملت و اراده آنها توصیف کرد و ادامه داد: ما انتظار نداریم کسی از پلیس بترسد بلکه امیدواریم حضور پلیس منجر به ایجاد آرامش و امنیت بیشتر شده و مردم با مشاهده پلیس احساس امنیت بیشتر کنند.

وی با یادآوری این‌که کمین پلیس از جاده‌ها برچیده شده و قرار نیست پلیس با کمین کردن به دنبال جریمه کردن رانندگان باشد، بیان کرد: ما به هیچ مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی پلیس راه اجبار نکردیم که باید برگه‌هایی که در دستش است تا آخر شب پر کرده و برای مردم جریمه بنویسند چرا که چنین رفتاری را مغایر با اهداف خودمان می‌دانیم.

کریم‌خانی از ساماندهی امداد خودروها در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ ما در یک بررسی دقیق مجاز و یا غیر مجاز بودن فعالیت این گروه‌های امداد خودرو را بررسی کرده و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

پلیس 110 پلیس اورژانسی است نه مأمور رفع اختلاف خانوادگی

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با یادآوری این‌که پلیس 110 پلیس مأموریت‌های اورژانسی است، افزود: حداقل زمان رسیدن پلیس به سر صحنه حادثه شش تا 10 دقیقه است که البته از مردم انتظار داریم در صورت اورژانسی بودن مسئله با پلیس 110 تماس حاصل کنند وگر نه وظیفه پلیس 110 رفع اختلاف خانوادگی و یا حضور در صحنه دعواهای عادی نیست.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما در اولویت برنامه‌ها توجه به کارهای فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم و معتقدیم با قدم گذاشتن در این مسیر می‌توانیم بسیاری از ضعف‌ها و نقص و کوتاهی‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول