اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

ارتباط پلیس با جامعه در شناخت عوامل جرم مؤثر است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: چنانچه پلیس و دادسرا با جامعه و نهادهای مدنی در ارتباط باشند، قطعا در شناخت و مقابله با علل و عوامل جرم موفق‌تر عمل خواهند می‌کنند.

ارتباط پلیس با جامعه در شناخت عوامل جرم مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در جلسه مشترک قضات دادسرا و فرمانده‌هان انتظامی شهرستان کرمان اظهار داشت: امروزه جامعه جهانی و از جمله کشور ما با افزایش نرخ جرم و بزهکاری و در نتیجه تورم جمعیت کیفری مواجه است.

وی بیان داشت: این واقعیت موجب شده که دستگاه‌های متولی مقابله با بزهکاری از جمله قوه قضائیه و نیروی انتظامی در تمام‌ سطوح و به طور جدی موضوع پیشگیری از جرم را در سرفصل برنامه‌ها و اولویت کاری خود قرار دهند .

موحد عنوان کرد: جامعه و مدیران نباید تردید به خود راه دهند که در وضعیت فعلی پیشگیری از جرم اهمیت فوق‌العاده و حیاتی دارد و در این زمینه باید سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: رشد جرائم مالی به ویژه‌ سرقت در مراکز پرجمعیت و شهرهای بزرگ موضوعی است که نباید از آن غفلت ورزید، سه چهارم از وقوع سرقت‌ها مرتبط با مراکزی است که تراکم جمعیت دارند.

موحد‌ گفت: جرائم مهم و خشن ریشه در مصرف مواد مخدر، مواد روان‌گردان و مشروبات الکلی و در اختیار داشتن سلاح گرم دارند‌، لذا قاطعیت و جدیت در برخورد با شبکه‌های توزیع مواد مخدر، روان‌گردان، مشروبات الکلی و دارندگان سلاح‌های غیر ‌مجاز امنیت عمومی جامعه را افزایش می‌دهد.

وی ابراز داشت:‌ برخورد انفعالی و واکنش‌گرا به طور قطعی معضل بزهکاری را در جامعه رفع نمی‌کند، بلکه باید با همکاری بخش‌های مختلف حاکمیتی‌، نهادهای مدنی و بدنه جامعه علل و عوامل جرم شناسایی و تحت کنترل در آیند‌، این برخورد فعال در کنار عکس‌العمل‌های کیفری جامعه مشکل‌گشاست.

موحد بیان داشت: این مهم هم عهده مردم و نهادهای قانونی است، قوه قضائیه یا پلیس به تنهایی هم نمی‌تواند این معضل را رفع کند، بلکه تجمیع ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها لازم است.

وی تصریح کرد: قضات و مجموعه انتظامی در استان باید سازمان‌ها و ادارات دولتی یا مؤسس‌ها خدمات عمومی را در انجام وظایف یاری رسانند، حمایت قانونی لازم را از آنان به عمل آورند تا آن‌ها بتوانند خدمات کیفی بیشتری را به مردم برسانند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول