اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جانشین فر‌مانده انتظامی کرمان

پلیس‌ راه فهرج ـ ریگان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: پلیس‌راه فهرج ـ ایرانشهر با حضور جانشین فر‌مانده انتظامی کرمان راه‌اندازی شد.

پلیس‌ راه فهرج ـ ریگان راه‌اندازی شد

‌به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، علی کاظمی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پلیس راه فهرج ـ ریگان راه‌های فرعی و اصلی استان کرمان را 22 هزار کیلومتر بیان ‌‌کرد و گفت: برای راه‌اندازی پلیس‌راه ‌واگذاری ساختمان ‌و زیر‌ساخت‌ها از سوی اداره کل راه و شهر‌سازی و تجهیزات بر عهده اداره کل پایانه‌های استان است و وظیفه پلیس ‌راه ایجاد سیستم ارتباطی و نیرو است. 

وی اظهار داشت: از سال گذشته برای کاهش تصادفات و خدمات‌رسانی به مردم چهار پاسگاه پلیس‌راه در کهنوج، رودبار جنوب و راور راه‌اندازی و در فهرج‌ کانکس‌‌گذاری انجام شد.

کاظمی از پخش تبلیغات غیر‌ منصفانه در رسانه‌ها و اخبار استان‌ ‌کرمان علیه پلیس ‌راه استان گلایه کرد و گفت: در چند روز گذشته شاهد تبلیغات غیر‌ منصفانه ‌علیه پلیس راه هستیم.

وی عنوان کرد: در مصاحبه پخش شده از خبر کرمان میزان تلفات تصادفات را در محور ریگان 32 کشته اعلام کردند‌ که غیر‌ واقعی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: طی چهار ماه اول سال جاری در شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر‌ 26 نفر بر اثر تصادف‌ جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: از این تعدا‌د شش مورد ‌مربوط به فهرج و هشت مورد آن مربوط به شهرستان ریگان است‌ که دو نفر از فوتی‌ها ریگان نیز به دلیل  قاچاق سوخت و‌ انسان جان خود را از دست داده‌اند.

کاظمی ابراز داشت: اما در رسانه‌ها اعلام شده که تنها در شهرستان ریگان ‌طی تصادفات جاده‌ای‌‌‌‌ 32  نفر کشته ‌داشته‌اند.

وی افزود: این آمار ‌تخریبی، غیر ‌منصفانه‌ و‌ برای تشویش اذهان عمومی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی پلیس‌راه فهرج - ایرانشهر بر‌اساس نظر کارشناسی کارشناسان پلیس‌راه صورت گرفته است، بیان داشت: این مرکز نقطه ثقل سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر است.

کاظمی عنوان کرد: با تلاش‌های زیادی که از سال 89 برای راه‌اندازی پلیس ‌راه‌ در ریگان داشتیم، اما ‌با وجود حضور مکرر برای راه‌اندازی پلیس ‌راه در این مکان هیچ‌گونه همکاری از سوی مسئولان شهرستان با پلیس راه صورت نگرفت.

وی افزود: واژگونی یک دستگاه اتوبوس با دو سرنشین و جراحت راننده و کمک راننده را در مصاحبه‌ها نا‌امنی بیان می‌کنند‌ و انتقال یک کانکس را که همیشه قفل بوده و از آن استفاده نمی‌شده را عامل افزایش ‌تصادفات ‌می‌دانند.

کاظمی با بیان اینکه عامل تصادفات در جاده‌ها راه، عوامل انسانی و وسایل نقلیه است، تصریح کرد: 75 درصد موارد تصادفات مربوط به عوامل انسانی است.

وی جاده فهرج ـ بم را یکی از جاده‌های پر‌تردد و کم‌عرض و کم‌شانه بیان داشت و ابراز داشت: فرهنگ‌سازی ‌می‌تواند عامل مهمی برای کاهش تصادفات باشد.

علی زمانی فر‌مانده انتظامی شهرستان فهرج در این‌ آیین اظهار داشت: ‌راه‌اندازی پلیس‌راه فهرج - ایرانشهر ‌موجب کاهش تلفات جاده‌ای در این محور می‌شود.

زمانی افزود: راه‌اندازی‌ پلیس ‌راه فهرج - ایرانشهر در کاهش تصادفات شهرستان‌های ریگان، نرماشیر و فهرج بسیار مؤثر است و تصادفات منجر به جرح و خسارات ‌مالی 40 درصد کاهش داشته است.

حسین زین‌الصالحین فر‌ماندار فهرج در این آیین جاده فهرج - زاهدان را یکی از جاده‌های شلوغ و پرتردد بیان کرد و خواستار راه‌اندازی پلیس راه فهرج ـ زاهدان شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول