اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

تمرکز پلیس بر ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی / دغدغه‌ای در زمینه جرایم امنیتی نداریم

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس اولویت‌های کاری خود را در بخش ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی متمرکز کرده است.

تمرکز پلیس بر ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی / دغدغه‌ای در زمینه جرایم امنیتی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی اظهار داشت: خبرنگاران با تلاش خود در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موجب آگاهی مردم می‌شوند.

وی بیان داشت: خبرنگاران همچنین با اطلاع‌رسانی مناسب موجب ارتقای پیشرفت‌های جوامع بشری می‌شوند.

نقش خبرنگاران در ایجاد احساس امنیت بی‌بدیل است

چناریان تصریح کرد: صحنه‌هایی مانند حضور خبرنگاران در جنگ‌ها بیانگر اوج فداکاری این قشر است و موجب می‌شود که انسان در مقابل این ایثار و گذشت سر تعظیم فرود آورد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در عرصه امنیت اجتماعی یار و یاور پلیس هستند، ابراز داشت: تعامل بین این دو قشر در استان کرمان به خوبی قابل احساس است.

چناریان خاطرنشان کرد: اگر هنر خبرنگاران و تلاش رسانه‌ها وجود نداشت، بخشی از تلاش‌های پلیس مغفول می‌ماند و اثربخش نبود.

وی گفت: حوزه امنیت اجتماعی گسترده است و بدون توجه به همراه شدن افکار و آگاه‌سازی افکار عمومی و مشارکت همه جانبه مردم، موفقیت در این حوزه امکانپذیر نیست.

این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه نقش خبرنگاران در حوزه امنیت اجتماعی و احساس امنیت مردم بی‌بدیل است، ابراز داشت: باید برای پیشگیری از وقوع جرایم اجتماعی تلاش بیشتری صورت گیرد.

چناریان عنوان کرد: مردم، پلیس و رسانه در کنار یکدیگر امنیت اجتماعی ماندگار و پایدار را ایجاد می‌کنند و با کارکرد منطقی و ارزشمند اعتماد دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی به دست می‌آید.

 

دغدغه‌ای در زمینه جرایم امنیتی نداریم

وی اذعان داشت: با همکاری مردم استان کرمان جرایم جنایی و خشن طی دو سال گذشته در این خطه کنترل شده و کاهش یافته است.

چناریان با بیان اینکه دغدغه‌ای در زمینه جرایم امنیتی و مهم در استان کرمان نداریم، تصریح کرد: رسیدن به این نقطه نتیجه کارکرد اجتماعی و مشترک بوده است.

وی اذعان داشت: دغدغه اصلی ما جرایم اجتماعی و اخلاقی مرتبط با حوزه‌های فرهنگی است، زیرا دشمنان جنگ تمام عیاری را برای مخدوش کردن اعتقادات و ارزش‌های مردم ما به راه انداخته‌اند.

چناریان افزود: بسیاری از آن چه در حوزه امنیت اجتماعی برای مردم روی می‌دهد، ناشی از فعالیت‌های همه جانبه دشمن است و جامعه، خانواده و رسانه‌ها موظفند فضا را برای دشمن ناامن کنند.

 

ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی اولویت کار پلیس

وی ابراز داشت: دشمن در حوزه مواد مخدر جدید، مشروبات الکلی و توسعه فناوری‌های ماهواره‌ای برای مخدوش کردن ارزش‌های مردم ما تلاش می‌کند که در این مورد نگرانی‌هایی داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش اولویت‌های کاری خود را در بخش ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی متمرکز کرده است، گفت: 20 تن انواع مواد مخدر طی چهار ماه نخست سال جاری در استان کرمان کشف شد.

چناریان از افزایش دو درصدی کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان داشت: زیرساخت‌های لازم در زمینه ایجاد اردوگاه‌ها، مراکز نگهداری معتادان پرخطر، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و پاکسازی کانون‌های آلوده شهری ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سوانح رانندگی در استان کرمان طی سه ماه نخست سال جاری افزود: با پیگیری‌های انجام شده این روند در مرداد ماه تثبیت و مشخص شده است.

مردم مواظب حساب‌ها و ارتباطات الکترونیکی خود باشند

چناریان ابراز داشت:‌ ما در مورد جرایم جدید مربوط به فضاهای اینترنتی به یاری اصحاب رسانه نیاز داریم، زیرا جرایم مالی و اخلاقی به علت ناآگاهی کاربران افزایش یافته است.

وی از افزایش جرائم کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد و عنوان کرد: مردم باید مواظب حساب‌ها، تماس‌ها و ارتباطات الکترونیکی خود باشند.

این مسئول قضائی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون وضعیت خوبی را از نظر امنیتی داشتیم، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده مردم از طرح‌های پلیس در بخش‌های مختلف راضی هستند.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول