اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع)

کرمان غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری فارس: در سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع)، استان کرمان غرق در عزا و ماتم شد.

کرمان غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مردم استان کرمان دیشب و امروز با برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری و عزاداری سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع) را گرامی داشتند.

مردم شهیدپرور جنوب کرمان شب گذشته در سوگ شهادت امیر المومنین بر سر و سینه زدند و در مظلومیت امام اول شیعیان اشک ماتم ریختند.

در شب بیست و یکم ماه رمضان صدای سخنرانان و مداحان اهل بیت از مساجد، حسینیه‌ها و تکایای جای جای شهرها به گوش می‌رسید و سراسر استان را فضای اجابت دعا و استغاثه فرا گرفته بود.

زنان و مردان ولایتمدار این دیار نیز همچون سایر شیعیان جهان اسلام برای عرض ارادت به مولای متقیان و طلب آمرزش و سعادت اخروی در شب تقدیر، روانه مساجد و تکایا شدند.

به گزارش خبرنگاران فارس از سراسر استان، مساجد و تکایای کرمان دیشب میزبان هزاران زن و مرد، پیر و جوانی بود که دست نیاز خود را به سوی خالق بی نیاز تا آسمان دراز کردند تا حاجاتشان برآورده شود.

به گزارش خبرنگار فارس از جیرفت، در دومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر مردم این شهرستان نیز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها  با زمزمه دعای جوشن کبیر و اعمال شب قدر احیا این شب را برگزار کردند.

در این شب‌ها حضور و جمعیت مردم به قدری بود که در بعضی از مساجد با کمبود جا روبرو شدند و از صحن مساجد و خیابان‌ها استفاده شد.

در جمعیت ثابت شب‌های قدر که هر شب بر تعداد آنان نیز افزوده می‌شود می‌توان به حضور پرشور جوانان به صورت چشمگیر اشاره کرد.

در این شب‌های پرفضیلت پایگاه انتقال خون جیرفت با استقرار در مسجد جامع و راه‌اندازی پایگاه سیار نسبت به دریافت خون اهدایی مردم اقدام کرد که شاهد صفوف طولانی شب زنده‌داران برای اهدا خون بودیم.

از دیگر برنامه‌های این شب‌ها می‌توان به اطعام ایتام توسط بهزیستی و کمیته امداد و توزیع نذورات مردم در تکایا و مساجد اشاره کرد.

برنامه‌های احیا شب قدر در مساجد روستاهای جنوب کرمان نیز با معنویت خاص خود برگزار شد.

دعای مردمان ولایت‌مدار استان کرمان در شب‌های قدر ظهور امام زمان(عج) و پیروزی مسلمانان بحرین و رفع فتنه از کشورهای مسلمان جهان بود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول