اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد،

شب قدر، شب نوازش بندگان در باران رحمت الهی است

خبرگزاری فارس: شب قدر، شب نوازش بندگان در باران رحمت الهی است.

شب قدر، شب نوازش بندگان در باران رحمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، عبادت در شب‌های قدر فضیلت فراوانی دارد و در سرنوشت یک ساله انسان‌ها بسیار موثر است، در این شب‌ها تمام حوادث سال آینده ما به امام زمان (عج) ارائه می‌شود.

در طول سال مناسبت‌های متفاوتی وجود دارد که برخی از این مناسبت‌ها به دلیل عنایت خداوند دارای اهمیت زیادی هستند که یکی از این زمان‌ها شب قدر است که این شب در طول سال برتر و با ارزش‌تر از همه شب‌ها است.

یک شهروند بروجردی در این خصوص به خبرنگار فارس در بروجرد گفت: شب قدر فرصتی گران‌بها برای از بین بردن بدی‌ها است و بهترین فرصت برای جایگزینی خوبی و محبت به جای نفرت و نیکی به جای ستم است، پس در این شب‌های عزیز باید محبت به والدین را افزون کرد و کمک به فقرا را فراموش نکنیم.

زهرا روزبهانی افزود: حالا که در شب‌های قدر قرار داریم و ملائکه در حال ثبت اعمال بندگان عاشقی هستند که مخلصانه آمده‌اند تا با خدا راز و نیاز کنند، دعا بخوانند و شب‌زنده‌داری کنند، باید از خداوند بخواهیم که به ما توفیق عطا نماید و سعادت را نصیب ما گرداند.

وی اظهار داشت: دعاهایی را که در شب‌های قدر می‌خوانیم گنجینه‌ای است که با خواندن و درک مفاهیم آنها می‌توانیم سالی را که در آن هستیم، برای خود تا پایان نیکو گردانیم.

یک استاد دانشگاه نیز در این خصوص گفت: در طول سال شب‌های قدر ارزش بالایی دارند زیرا در این شب‌ها انسان با دعا کردن و برقراری ارتباطی بیشتر از همیشه با خالق خود می‌تواند در تعیین سرنوشت یک ساله خود تاثیر داشته باشد.

سعید سلیمانی اضافه کرد: عبادت‌هایی که در شب قدر انجام می‌شود، از عبادت‌های هزار ماه برتر است و کسی که در شب قدر دو رکعت نماز بخواند مانند این است که در هزار ماه هر شب دو رکعت نماز بخواند و این امتیاز توفیقی است که خدای متعال به پیغمبر و مسلمانان عنایت فرموده تا مردم در این شب‌ها به عبادت بپردازند و از برکات این شب‌ها بهره ببرند.

وی تصریح کرد: رحمت خداوند در برابر هیچ رحمتی قابل قیاس نیست و خداوند شب قدر را شب بخشش برای بندگان قرار داده است و در این ماه و این شب‌ها است که قرآن نازل شده است.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: یکی از ایام در طول سال و به خصوص در ماه مبارک رمضان، لیالی قدر است که قدر به معنای بهره‌برداری و شب تعیین سرنوشت برای انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: خداوند در لیالی قدر سرنوشت ما را براساس کردار و رفتارمان تعیین می‌کند و امیدواریم بتوانیم قدمی را برای رضای خدا برداریم و در این شب‌های قدر با شب زنده‌داری و دعا و عبادت به واقعیت نزدیک شویم.

وی بیان کرد: شب قدر به معنای آشتی با خداوند است، زیرا ما با خدا فاصله گرفته‌ایم و باید تلاش کنیم با این آشتی به یک ارزش واقعی برسیم.

غلامی اضافه کرد: خداوند در این شب‌ها ملائکه را از عرش به فرش می‌فرستد تا بشارت دهند که توبه انسان‌ها مورد قبول درگاه خدا قرار می‌گیرد و در این شب‌ها به درهای رحمتش نزدیک‌تر شوند.

وی تصریح کرد: خداوند با قرار دادن این ایام نشانه‌های لطف و عنایتش را نسبت به بندگانش نشان داده و سبب نزدیک شدن بندگان به درهای رحمت بیکرانش می‌شود.‌

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد اظهار داشت: هر کس بخواهد شب قدر را درک کند باید امام زمان خود را درک کند و هم‌چنین فضیلت شب بیست و یکم نسبت به شب نوزدهم بیشتر است، زیرا احتمال زیادی دارد که این شب، شب قدر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، این شهر هم‌زمان با لیالی قدر و با نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت علی (ع)، غرق در ماتم و عزا است و کوچه و خیابان‌های این شهر با نصب پرچم‌های سیاه به سوگ حضرت علی (ع) نشسته است.

مردم نیز با پوشیدن لباس سیاه به نشانه عزای آن حضرت خود را برای عزاداری امیرالمومنین علی (ع) آماده کرده‌اند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول