اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

مسئولان با اقتدا به امام علی (ع) عدالت را در جامعه اجرا کنند

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: مسئولان با اقتدا کردن به امام علی (ع) و دفاع از حقوق محرومان جامعه می‌توانند عدالت را به خوبی در جامعه پیاده کنند.

مسئولان با اقتدا به امام علی (ع) عدالت را در جامعه اجرا کنند

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت شهادت امام علی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اجرای عدالت از مهم‌ترین اهداف امام علی (ع) بود که مسئولان نظام با پیروی از این امام بزرگوار می‌توانند این هدف را در جامعه اجرا کنند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) برای برپایی عدالت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تلاش بسیاری کردند تا با اجرای این هدف حقوق مسلمانان در جامعه با عدالت رعایت شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب درست قوانین کمک بزرگی به اجرای عدالت در جامعه می‌کند، ابراز کرد: با اجرای عدالت حقوق مردم در جامعه رعایت می‌‌شود و همچنین حقوق هیچ فردی در جامعه ضایع نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت بزرگی در اجرای عدالت در جامعه دارند و باید قوانینی در مجلس تصویب کنند که تنها به نفع سرمایه‌داران نباشد بلکه دست متجاوزان به حقوق بیت‌المال را قطع و کمک مؤثری به محرومان و مستضعفان جامعه کند.

قابل با بیان اینکه قوه قضاییه و دولت عدالت‌محور باید برنامه‌های خود را در راستای برپایی عدالت اقتصادی و اجتماعی برنامه‌ریزی کنند، یادآور شد: آنان می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق موانع بزرگی که برای اجرای عدالت در جامعه وجود دارد را از بین ببرند.

بازرسان، نظارت خوبی بر اقلام ضروری مردم در بازار داشته باشند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام علی (ع) بسیار با گران‌فروشی در حکومتش مبارزه می‌کرد، بیان کرد: این امام بزرگوار با راهنمایی کردن فروشندگان، آنان را از گران‌فروشی اقلام مورد نیاز مردم در بازار منع می‌کرد.

قابل با بیان اینکه فروشندگان در فروش اقلام ضروری مردم انصاف داشته باشند، خاطرنشان کرد: آنان باید از فروش این اقلام به قیمت بالا خودداری کنند چرا که انجام این عمل ظلم کردن به مردم است و خداوند متعال آنان را مجازات سختی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع قیمت برخی از اقلام ضروری مردم در بازار نوسان و افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: در این زمان باید بازرسان نظارت خوبی بر این اقلام داشته باشند تا بتوانند قیمت‌ها را در بازار متعادل کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بعد از تصویب مصوبات راهکارهای خوبی را برای نظارت انجام دهند تا مردم از اجرای این مصوبات رضایت داشته باشند.

امام علی (ع) برای اجرای عدالت با حاکمان ظالم مبارزه می‌کرد

این مقام مسئول گفت: اجرای عدالت سیاسی از دیگر اهداف امام علی (ع) بود که هیچ وقت زیر بار ظلم و ستم حاکمان ظالم دوران حکومتشان نرفت و همیشه برای اجرای عدالت با آنان مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای شکست دادن ایران توطئه‌های بسیاری علیه ایران انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه با اقتدا کردن به امام علی (ع) هرگز زیر بار ظلم دشمنان اسلام نمی‌روند و در هر شرایطی توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.

قابل با اشاره به اینکه کشورهای غربی از جمله آمریکا ایران را تحریم اقتصادی کردند تا این کشور در برابر خواسته‌های آنان تسلیم شود، بیان کرد: این کشور با وحدت و همدلی آحاد جامعه هرگز در برابر آنان تسلیم نمی‌شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اقشار مختلف جامعه برای مقابله با این تحریم‌ها و بی‌نیاز شدن از کالاهای کشورهای اروپایی اقدام به تولید آن کالاها در داخل کشور کردند و با همت و تلاش مضاعف کالاهای مورد نیاز مردم این کشور را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول