اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

گسترش سعه وجود یکی از فلسفه‌های شب قدر است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: افزایش و گسترش سعه وجودی ما یکی از فلسفه‌های شب زنده‌داری شب قدر است زیرا هر اندازه جان و روح وسیع شود از وحی و عنایات آسمانی بیشتری بهره‌مند می‌شویم.

گسترش سعه وجود یکی از فلسفه‌های شب قدر است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن شب قدر اظهار کرد: شب قدر تعیین‌کننده عمر، برنامه مدیریتی انسان‌ها و جوامع بوده و در زندگی بشر مؤثر است.

وی خاطر نشان کرد: شب قدر مانند گنجی در بین شب‌های دیگر مخفی است، بنابراین باید تلاش بیشتری کرد تا شب قدر اصلی را درک کنیم.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی عنوان داشت: شب قدر پنهان در بین 10 شب پایانی ماه رمضان قرار گرفته تا انسان‌ها به جست‌وجوی این شب بپردازند، زیرا خداوند انسان جست‌وجوگر را دوست دارد.

وی یادآور شد: کسانی که به دنبال رمز پیروزی و کمال هستند شب سرنوشت را جست‌وجو کرده تا با شب زنده‌داری در این شب سرنوشت شایسته‌ای را برای خود رقم بزنند.

قوامی ادامه داد: فرشته‌ها و ملائکه در این شب بر حجت خدا در هر عصری نازل می‌شوند تا اعمال، سرنوشت و مقدرات انسان‌ها را به حضرت ولی عصر(عج) تقدیم کنند.

وی تصریح کرد: طول عمر، وسعت روزی و حج از جمله دعاهایی بوده که در شب قدر می‌توانیم از خداوند درخواست کنیم.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمود هیچگاه از خدا مرگ نخواهید بلکه زندگی بخواهید تا با انجام اعمال صالح اندوخته بیشتری برای آخرت ذخیره کنید.

وی خاطر نشان کرد: قدر به معنای ظرفیت است، بنابراین در شب قدر باید از خداوند بخواهیم ظرفیت ما را افزایش دهد.

قوامی یادآور شد: افزایش و گسترش سعه وجود ما یکی از فلسفه‌های شب زنده‌داری شب قدر است زیرا هر اندازه جان و روح وسیع شود از وحی و عنایات آسمانی بیشتر بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول