اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

امام علی (ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علیمه قم گفت: اهل بیت(ع) به ویژه شخص امام علی (ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی و تفرقه‌زدایی از امت بوده‌اند.

امام علی (ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، بامداد روز جمعه در جمع شرکت‌کنندگان در مراسم احیاء مسجد مقدس جمکران به تبیین آثار محبت اهل بیت به ویژه امام علی (ع) در زندگی افراد پرداخت و اظهار کرد: تعلق خاطر و ایمان قلبی به حضرت علی(ع) وزن معنوی و تقوای انسانی را رقم می‌زند و عشق و ارادت به این حضرت، باب ظهور خیرات و برکات در زندگی بشری است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) باب همه خیرات هستند تصریح کرد: حضرت علی(ع) به عنوان قفل این باب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شب قدر، شبی است که انسان به اراده خداوند قدر و منزلت پیدا می‌کند، به شرط آنکه استغفار کرده و در مسیر بندگی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در این شب درب‌های رحمت و مغفرت به اراده خداوند و برکت حضرت علی(ع) باز است و این لیاقت و سعادت انسا‌ن‌هاست که بتوانند از این شب بهره کافی را ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه با اشاره به اذعان بسیاری از علمای مذاهب اسلامی بر فضایل مولای متقیان علی (ع) ابراز داشت: اهل بیت(ع) به ویژه شخص امام علی (ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی و تفرقه‌زدایی از امت بوده‌اند و همگان را به لزوم تمسک به حبل‌الله المتین دعوت می‌کردند.

وی اضافه کرد: کسانی که حتی خلافت و جانشینی پیامبر(ص) را از ایشان سلب کردند نیز وقتی از حضرت در امور مختلف، کمک و راهنمایی می‌خواستند امام علی (ع) در کمال امانت‌داری و دلسوزی به آن‌ها کمک می‌کردند.

وی بیان کرد: همه علمای اسلامی به جز گروه سلفی‌ها و افراطیون پیرو اندیشه‌های ابن تیمیه از نظرات و دیدگاه‌های حکیمانه و انسان‌ساز امیرالمومنین (ع) بهره‌ها برده و بر جایگاه عظیم علمی امام (ع) تاکید داشته‌اند.

وی تاکید کرد: شخصیت حقیقی و حقوقی و نیز استراتژی و خط مشی‌های حضرت در عرصه‌های مختلف می‌تواند امروزه به نقطه اشتراک امت اسلامی تبدیل شود تا بلکه به این وسیله جلوی رواج اندیشه‌های ناصواب و منحرف گرفته شده و اندیشه‌های ناب علوی در جهان اسلام ترویج پیدا کند.

لازم به ذکر است، مراسم معنوی احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور هزاران نفر از زائرین و مجاورین مسجد مقدس جمکران از ساعت 21:30 تا 30: 2 بامداد روز جمعه با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت دعای جوشن کبیر برگزار شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول