اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

ریشه درگیری دشمنان امام علی(ع) کسب برتری‌جویی آنان بود

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه ریشه درگیری دشمنان امام علی(ع) کسب برتری‌جویی آنان بود گفت: تمام تکذیب‌ها و درگیری‌های دشمنان علی(ع) به این دلیل بود که فکر می‌کردند مولای متقیان همچون آنها به دنبال حکومت و دنیاخواهی است.

ریشه درگیری دشمنان امام علی(ع) کسب برتری‌جویی آنان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه انسان در مسیر نور و هدایت اهل بیت(ع) به دنبال برتری‌جویی نمی‌رود خاطر نشان کرد: ریشه درگیری دشمنان امام علی(ع) کسب برتری‌جویی آنان بود.

وی با اشاره به اینکه مارقین و قاستین اهل تعلق به دنیا و برتری‌جویی بودند که با مولای متقیان دشمن شدند تصریح کرد: این گروه‌ها فکر می‌کردند حضرت علی(ع) برای دنیا دوستی و برتری‌جویی خلافت را قبول کرد در حالی که امیرالمومنین علی(ع) در سخنی بیان می‌دارد حکومت را پذیرفتم به این دلیل که وظیفه بر من تحمیل شده بود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه طبق سخن حضرت علی(ع) تمام دنیا و حکومت در نظر ایشان از آب بینی بز بیمار کوچک‌تر است خاطر نشان کرد: تمام تکذیب‌ها و درگیری‌های دشمنان علی(ع) بر اثر این بود که فکر می‌کردند مولای متقیان همچون آن‌ها به دنبال حکومت و دنیاخواهی است.

میرباقری با اشاره به اینکه اگر دنیا در نظر کسی پست شود، آنگاه با تقوا شده و هدایت‌های قرآن و اهل بیت(ع) را دریافت می‌کند اضافه کرد: هدایت قرآن و اهل بیت(ع) پایان‌ناپذیر است و زمینه‌ساز سیر پرهیزگاران از عالم شهود به غیب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر خانه حکمت است و حضرت علی(ع) باب آن اظهار کرد: هر کسی می‌خواهد به حکمت برسد، باید ولایت علی(ع) را بپذیرد و در خود داشته باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه پذیرفتن ولایت واقعی علی(ع) انسان را وارد عالم غیب می‌کند تصریح کرد: ورود به عالم غیب با گشوده شدن چشم‌های دل انسان همراه است.

میرباقری با تاکید بر اینکه عبادت در شب قدر از هزار ماه که در آن شب قدر وجود نداشته باشد برتر است خاطر نشان کرد: ارزش شب قدر را باید درک کرد و حسنات و خوبی‌ها در این شب افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پایان ضیافت الهی برای کسانی که این ماه را درک کردند، معرفت و رضوان خدا است اضافه کرد: اگر در مسیر و راهی که خداوند روشن کرده است، حرکت کنیم به مقام بهشت رضوان خواهیم رسید و رحمت خاص خدا را درک خواهیم کرد. 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه شب احیا، به معنای این است که از شب تا طلوع آفتاب انسان بیدار بماند افزود: احیا در اصل به معنای بیداری دل و قلب است.

میرباقری با اشاره به اینکه قلب انسان زمانی بیدار می‌شود که به محیط ولایت علی(ع) وارد شود، اظهار کرد: هر کسی می‌خواهد بداند چه جایگاهی در بهشت دارد، این جایگاه به درجه محبت وی نسبت به اهل بیت(ع) وابسته است.

وی با تاکید بر اینکه طبق روایتی پیامبراکرم(ص) نقل کرده‌اند خداوند عرش را با نور ایشان و بهشت را با نور سیدالشهدا(ع) آفرید، تصریح کرد: مسیر نور خداوند که شامل رحمت‌ها و هدایت‌های بی‌پایان می‌شود، همیشه روشن است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه اهل توحید هر جایی حاضر شوند جز آیات خدا چیزی را مشاهده نمی‌کنند خاطر نشان کرد: تا زمانی که در عالم دنیا هستیم راه لهو و لعب و ضلالت وجود دارد.

میرباقری با تاکید بر اینکه شیطان به طور دائم در پی طرح و نقشه‌ای برای ورود به مال و خانواده انسان است تا وی را گمراه کند، اظهار کرد: شیطان سوگند یاد کرده است بر سر ورود به مسیر اهل بیت(ع) حضور دارد و همه تلاش خود را می‌کند تا دوستان و محبان حضرت علی(ع) را گمراه کند.

وی با اشاره به اینکه برای اسیر نشدن در دام‌های شیطان باید بسیار مراقبت کرد، تصریح کرد: جهنم محیطی است برای کسانی که ولایت دشمنان علی(ع) را پذیرفتند و اگر در این مسیر هستیم، باید خود را اصلاح کنیم. 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه صد مرتبه خداوند را در دعای جوشن کبیر قسم می‌دهیم تا ما را از آتش جهنم نجات دهد، خاطر نشان کرد: آتش جایگاه دوستان شیطان است.

میرباقری با اشاره به اینکه شب قدر یعنی شب نجات از نار و حضور در محیط ولایت علی(ع) تصریح کرد: ورود به ولایت مولای متقیان نور و رحمت است.

وی با تاکید بر اینکه باید در شب‌های قدر به خداوند التماس کنیم تا بلاها را از ما دور گرداند خاطر نشان کرد: در این شب‌ها باید به خدا قول دهیم که به اعمال خود رسیدگی می‌کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه با شهادت حضرت علی(ع) ارکان هدایت منهدم شد اضافه کرد: عظیم‌ترین مصیبتی که حضرت علی(ع) در زمان زندگانی خود درک کرد، سکوت در برابر هتاکان حرمت حضرت زهرا(س) بود.

میرباقری با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) فقط به دلیل قول خود به پیامبراکرم(ص) سکوت و تحمل کرد گفت: حضرت علی(ع) کسی نبود که در برابر سیلی خوردن و مزاحمت نامحرمان نسبت به مادر سادات سکوت کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول