اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

دعا برای ستمدیدگان در شب قدر از بهترین دعاها است

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در شب قدر باید به سرنوشت مسلمانان توجه کرده و برای نجات ستمدیدگان دعا کرد.

دعا برای ستمدیدگان در شب قدر از بهترین دعاها است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: طبق روایات شب قدر، شب تعیین سرنوشت انسان و جامعه است.

وی افزود: توفیق در شب قدر به افعالی که در ماه مبارک رمضان توسط افراد انجام شده، بستگی داشته و نقطه اوج این توفیقات در شب قدر خواهد بود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: اگر انسان بتواند خوب از این شب استفاده کند، مقدرات او در طول یک سال به خوبی رقم خواهد خورد و اگر از این فرصت طلایی استفاده نکند، سرنوشت مطلوبی نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: شب قدر یک شب حساس و بسیار مهم در زندگی هر یک از ما است که آینده یک ساله ما در این شب مقدر می‌شود.

رجبی عنوان کرد: غیر از تعیین مقدرات مادی، سرنوشت معنوی و اخروی خود را در این شب می‌توانیم رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه شب قدر، شب توبه است ادامه داد: در این شب باید تلاش کنیم تا اگر از کسانی حقی به گردن ما است، آن را جبران کرده و با پرونده‌ای پاک در این شب در محضر خداوند حاضر شویم.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: طبق تعالیم اهل بیت(ع) در شب قدر سرنوشت ما به امضای امام زمان(عج) می‌رسد و در واقع این شب بهانه‌ای است تا در آن امام زمان(عج) را یاد کرده و برای فرج آن حضرت دعا کنیم.

وی ابراز کرد: انجام یک عمل در شب قدر که رضایت امام زمان(عج) را به دنبال داشته باشد و یا تفکر در زمینه ویژگی‌ها و فلسفه غیبت وی، از بسیاری از عبادت‌ها افضل است.

رجبی گفت: شب قدر طبق برخی از روایات ما به حضرت زهرا(س) منسوب شده و از این رو توسل به وی می‌تواند در این شب در بهتر رقم خوردن سرنوشت اثربخش باشد.

وی ابراز داشت: از جمله چیزهایی که باید در این شب از خدا خواست، عاقبت به خیری و عافیت در دنیا و آخرت است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه دامنه‌ دعا در شب قدر باید تمام مظلومان جهان و تمام مسلمانان را در بربگیرد خاطر نشان کرد: در این شب باید به مشکلات مسلمانان در سطح بین‌الملل توجه کرده و شکست استکبار را از خدا طلب کرد.

وی با اشاره به نزول قرآن در شب قدر افزود: آخرین کتاب آسمانی که تمام الفاظ و محتوای آن به طور مستقیم از خداوند به ما رسیده و مایه هدایت تمام بشر است، در این شب به قلب پیامبر(ص) نازل شده است.

رجبی با اشاره به اینکه وجود شب قدر و خصوصیت‌های آن یک دلیل قرآنی برای وجود امام زمان(عج) است، ادامه داد: در این شب ملائکه مقرب الهی بر جهان ما نازل می‌شوند و این موضوع خود تائید کننده وجود امام زمان(عج) است چرا که فرشتگان تنها بر ولی خدا بر روی زمین نازل می‌شوند.

وی گفت: شب قدر شبی است که زمینه تقرب انسان به خداوند بسیار آماده است و انسان با نیایش و یاری گرفتن از خداوند در این شب می‌تواند به بهترین سرنوشت برای سال آتی خود برسد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اعمال شب قدر اظهار کرد: تلاوت قرآن و انس با آیات آن از بهترین این اعمال است.

وی تفکر را سیره معصومین(ع) در شب قدر و بهترین راهنما برای عبادت در این شب دانست و افزود: امامان ما شب‌های قدر را بسیار بزرگ داشته و خانواده خود را نیز به شب‌زنده‌داری در این شب‌ها دعوت کرده‌اند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول