اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

امام علی(ع) هیچ‌گاه عدالت را فدای مصلحت نکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در طول دوران حکومت امام علی(ع)، هیچ‌گاه عدالت فدای مصلحت‌های سیاسی نشد.

امام علی(ع) هیچ‌گاه عدالت را فدای مصلحت نکرد

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) جامع اضداد است و ویژگی‌هایی دارد که در نگاه ظاهری این ویژگی‌ها با هم در تضاد هستند.

وی ادامه داد: فضایل حضرت علی(ع) آنچنان فراوان است که افراد عادی حتی نمی‌توانند قطره‌ای از این دریای عمیق را درک کنند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های حضرت علی(ع) که در احادیث به آن اشاره شده، میزان بودن اعمال وی است تا جایی که از این امام همام به عنوان ترازوی اعمال مؤمنین یاد می‌شود.

وی افزود: این سخن به این معنی است که ما باید سیره خود را با اعمال حضرت علی(ع) تنظیم کنیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

پاک‌نهاد گفت: هر چند ما هیچ‌گاه نخواهیم توانست مانند امام علی(ع) زندگی کنیم اما به عنوان یک مسلمان و شیعه وظیفه داریم وی را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به فضایل امام علی(ع) ابراز داشت: عبادت و اخلاص حضرت علی(ع) یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های وی است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: سیره امام علی(ع) به ما می‌فهماند که در عین حال که باید به جامعه بپردازیم و اصلاح فضای عمومی اجتماع را در نظر بگیریم، هیچ‌گاه نباید از بعد فردی و عبادی وجود خود غافل شویم.

وی با بیان اینکه بهترین الگوی عبادت، علی(ع) است خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در مهم‌ترین میدان‌های اجتماعی دست از عبادت برنمی‌داشت و حتی در حین جنگ و جهاد نیز از نماز و نیایش غافل نمی‌شد.

پاک‌نهاد با اشاره به کیفیت عبادت امام علی(ع) گفت: وی در حال عبادت حالی داشت که گویا از خوف پروردگار جان می‌داد.

وی ادامه داد: بارها اتفاق افتاده بود که از حالت خوف پروردگار و بر اثر عبادت سنگین و سجده‌های طولانی به حالی رسیده بود که شاهدان گمان می‌بردند جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه دستگیری و انفاق به نیازمندان را از دیگر فضیلت‌های حضرت علی(ع) شمرد و اضافه کرد: پس از شهادت وقتی بدن را غسل می‌دادند، متوجه پینه‌های شانه‌های او در اثر حمل نان و خرما برای محرومان شدند.

وی ابراز داشت: صبر آن حضرت در سال‌هایی که خانه‌نشین بود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وی است که موجب حفظ اسلام و اتحاد مسلمانان شد.

پاک‌نهاد افزود: نکته بعدی در سیره امام علی(ع) خانواده‌داری وی و زندگی سراسر عشق و عاطفه با همسر و فرزندان او است که برای همه ما الگوی خوبی محسوب می‌شود.

وی شجاعت و جنگ‌آوری را نیز یکی دیگر از فضایل بزرگ امام علی(ع) دانست و عنوان داشت: جایی که دین در خطر بود، امام علی(ع) از تمام هستی و وجود خود می‌گذشت تا دین باقی بماند و هنگامی که در میدان‌های جنگ وارد می‌شد، لرزه بر اندام دشمن می‌افتاد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: عدالت حضرت علی(ع) نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های او است که هیچ‌گاه در طول دوران حکومت وی، این عدالت فدای مصلحت‌های سیاسی نشد.

وی اظهار کرد: نکات زیادی در سیره امام علی(ع) در رابطه با مصرف بیت‌المال وجود دارد که نشان می‌دهد آن حضرت حتی کوچک‌ترین نفعی برای خود و خانواده‌اش از بیت‌المال نمی‌خواست.

پاک‌نهاد با بیان اینکه امام علی(ع) در روز ثروتمندترین افراد بود و در شب فقیرترین آنها گفت: امیرالمؤمنین(ع) با تلاش بسیار نخلستان‌ها را آباد می‌کرد و چاه می‌زد اما از این درآمد برای زندگی خود اندکی بیش نمی‌خواست.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول