اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پزشکی رفسنجان:

پزشک خانواده نسخه شفا‌ف بخش درمانی ‌کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: پزشک خانواده نسخه شفا‌ف بخش درمانی ‌کشور است.

پزشک خانواده نسخه شفا‌ف بخش درمانی ‌کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس اسماعیلی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی عدالت در سلامت است، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده یکی از راه‌های برقراری این عدالت است و این مهم نسخه شفا‌ف بخش درمانی در کشور ما به حساب می‌آید.

وی افزود: پزشک خانواده مسئول سلامت جمعیت است ‌نه بیماری‌ و این پزشک با شناختی که از خانواده‌ها‌ی مرتبط با وی دارد و آنها را تحت درمان قرار می‌دهد در کاهش هزینه‌های درمان و حتی طول عمر بیمار مؤثر است.

اسماعیلی بیان کرد: پزشکان متخصص ایرانی بسیار کارآمد هستند، اما خروجی علمی ندارند، زیرا در اکثر کشورهای دنیا متخصصان دارای مقاله‌ها و کتاب‌هایی هستند که پس از بازنشستگی از خود بر جای می‌گذارند، حال آن که در کشور ما این مهم کمتر به چشم می‌خورد، لذا باید این متخصصان توان علمی خود را بالا ببرند و پس از سال‌ها طبابت رد پای علمی‌ و پژوهشی از خود بر جای بگذارند.

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به سلامت محور بودن طرح پزشک خانواده ابراز داشت: نکات مثبت زیادی اعم از تغذیه، مشکلات زنان و مامایی با آموزش‌های لازم و همچنین‌ بهداشت محیط در قالب این طرح گنجانده شده ‌که با همکاری مردم می‌توانیم به موفقیت در این طرح دست یابیم.

وی خاطر ‌نشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا یک پزشک مسئول تمام مسائل بهداشتی و بیماری یک خانواده است و ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای اجرای این طرح موجب جلوگیری از تحمیل هزینه‌های درمانی می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول