اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

19 هزار خانوار ملایری در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از ثبت‌نام 19 هزار و 428 خانوار شهری ملایر در طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد.

19 هزار خانوار ملایری در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده شهرستان ملایر ضمن تأکید بر اهمیت اجرای این طرح اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح در اوایل شهریور امسال در استان همدان اجرایی می‌شود باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود نسبت به اجرای بهینه و مطلوب آن در شهرستان ملایر اقدام شود.

وی اعضای ستاد اجرایی شهرستان را مکلف کرد با احصای نکات مثبت و همچنین نقاط ضعف با برنامه‌ریزی صحیح نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را رفع و شرایط را برای اجرای طرح در شهرستان مهیا کنند.

فرماندار شهرستان ملایر گفت: با تلاش‌های انجام شده تاکنون از 44 هزار و 17 خانوار شهری ملایر تعداد 19 هزار و 428 خانوار معادل 44/1 درصد جمعیت شهری ملایر در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد 28 پزشک، 31 ماما، 28 بهداشت خانواده، 9 بهداشت محیط، پنج کاردان مبارزه و 10 خدمتکار در طرح پزشک خانواده شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

خیریانپور ابراز داشت: در رابطه با سطح 2 و 3 مسیر ارجاع تعریف شده و از پزشکان متخصص سه نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند همچنین دفاتر کار در سطح یک مشخص شده‌اند که باید توسط بیمه فراخوان شده و عقد قرارداد کنند.

وی عنوان کرد: این دفاتر کار شامل گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی‌سنجی هر کدام یک مورد و شش فیزیوتراپی، دو مورد تغذیه و رژیم درمانی و 12 مورد ترک اعتیاد است.

فرماندار ملایر بر ضرورت اطلا‌ع‌رسانی و آگاهسازی مردم از اجرای این طرح و بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان و مساجد و روحانیون تاکید کرد و گفت: تاکنون در راستای تنویر افکار عمومی تعداد 30 جلسه آموزشی برای مردم در این راستا تشکیل شده است.

وی همچنین از تشکیل 10 جلسه آموزشی برای اطلاع‌رسانی و آموزش پرسنل بهداشتی شهرستان در این راستا خبر داد و گفت: در این زمینه 85 دستورالعمل به پزشکان ابلاغ شده و 6 هزار اطلاعیه و برشور بین مردم در راستای اطلاع‌رسانی برای این طرح صورت گرفته است.

خیریانپور در پایان بر ثبت‌نام هرچه سریع‌تر افراد باقیمانده در این طرح تأکید کرد و گفت: این طرح جامع به نفع همه مردم است که می‌تواند آثار مثبت و ارزنده خود را در آینده نشان دهد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول