اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گنبدکاووس:

اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند همکاری ادارات است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی ذی‌ربط است.

اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند همکاری ادارات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی قزلسفلی صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که در مرکز بهداشت برگزار شد، با اشاره به آغاز طرح پزشک خانواده در چند ماه آینده اظهار داشت: این طرح تحول بزرگی را در حوزه بهداشت و درمان به وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: پاکسازی حاشیه جاده نفت کار انقلابی بود که در مدت کوتاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سلامت از جمله بخشداری، شهرداری، اداره راه و شهرسازی و سایر ادارات با بسیج امکانات در مدت کوتاهی انجام شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس بر استمرار این حرکت انقلابی در مسائلی که به بهداشت و سلامت افراد جامعه مرتبط است تاکید کرد و افزود: آسفالت جاده کشتارگاه دام عزم ویژه مسئولان را می‌طلبد و تا پیدا شدن متقاضی احداث کشتارگاه صنعتی دام رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه دام شهرداری بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

قزلسفلی یادآور شد: از بین بردن جوندگان به عنوان زمینه‌های بیماری سالک نیازمند تلاش جدی مسئولان است اگر چه اقدامات پیشگیرانه انجام شده در سال‌های گذشته و کمک شرایط جوی موجب کم شدن پشه‌های ناقل و کاهش مبتلایان به بیماری سالک در سال جاری شده اما با توجه به گستردگی شهرستان مبارزه جدی با بیماری سالک در گنبدکاووس نیازمند اعتبار و توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری است.

وی با اشاره به وضعیت جمعه بازار خاطر نشان کرد: به دلیل ملاحظات بهداشتی ضروری است فروش خیارشور و ترشیجات در جمعه بازار ممنوع شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه از اجرای طرح پزشک خانواده از اول مهرماه امسال در این شهرستان خبر داد.

حسن رحیم‌زاده گفت: در این طرح با ساماندهی وضعیت درمان و ایجاد پرونده سلامت برای افراد، هزینه‌های درمان خانواده نیز در مرحله اول درمان رایگان خواهد شد و در صورت نیاز در قالب سیستم ارجاع به پزشکان متخصص از بیمار هزینه بر مبنای تعرفه دولتی دریافت خواهد شد.

فرهاد بدیعی رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز اظهار داشت: برای مبارزه با بیماری سالک امسال دو مرحله سمپاشی لانه جوندگان در مناطق آلوده انجام می‌شود.

شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت فعلی جمعه بازار گفت: مکان جدیدی برای جمعه بازار این شهر در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت مسئولان تا چند ماه آینده آماده استقرار کسبه خواهد شد.

سیدمنصور باقری خاطر نشان کرد: مکان مناسبی هم برای استقرار ماشین‌های تخلیه فاضلاب این شهر در نظر گرفته‌ایم که برای انتقال این ماشین‌ها به مکان جدید نیازمند همکاری راهور هستیم.

نادر گوکلانی رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس در خصوص بیماری تب کریمه کنگو گفت: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در دام‌های شهرستان گنبدکاووس دیده نشده است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول