اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

اقدام شتابزده در اجرای پزشک خانواده تبعات منفی به‌ دنبال دارد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: اقدام شتابزده در اجرای طرح پزشک خانواده تبعات منفی در جامعه به دنبال خواهد داشت که ممکن است قابل جبران نباشد، از این رو بهتر است اصراری برای زود شروع کردن این طرح نداشته باشیم.

اقدام شتابزده در اجرای پزشک خانواده تبعات منفی به‌ دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش ظهر امروز در نشست ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده اظهار داشت: برای رفع ابهامات موجود در اجرای این طرح باید به طور گسترده اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم و مردم باید بدانند که اجرای طرح پزشک خانواده با هدف کاهش هزینه‌های خانوار در زمینه سلامت و ارتقای سلامت عموم است.

جهانبخش ادامه داد: یکی از مشکلات ما در اجرای طرح‌های بزرگ این است که این طرح‌ها را با تامل اجرا نمی‌کنیم و باید پیش از هر اقدامی بررسی‌های کارشناسی شده انجام شود.

استاندار بوشهر با اشاره به توانمندی‌های پزشکان استان بوشهر گفت: هنوز خودمان را در استان باور نکرده‌ایم و ایمان نیاورده‌ایم که پزشکان ما از توانمندی و تخصص بالایی برخوردار هستند و برخی مردم برای درمان حتی بیماری‌های کوچک به استان فارس مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بیشتر این افراد نیز کسانی هستند که زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و این یک درد بزرگ است.

جهانبخش یادآور شد: اگر طرح پزشک خانواده با تاخیر شروع شود اما زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن فراهم شود بهتر از این است که شتابزده عمل کنیم زیرا اقدام شتابزده در اجرای طرح پزشک خانواده تبعات منفی در جامعه به دنبال خواهد داشت که ممکن است قابل جبران نباشد و اصراری برای زود شروع کردن این طرح نداشته باشیم.

استاندار بوشهر گفت: تامین اعتبار یکی از شاخص‌های مهم در اجرای طرح پزشک خانواده است که کمترین کاستی در این زمینه اجرای طرح را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

جهانبخش یادآور شد: باید بررسی شود که چند پزشک عمومی در استان داریم که می‌توانند در طرح پزشک خانواده شرکت کنند تا با برنامه‌ریزی مناسب برای کمبودها در این زمینه اقدام کنیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول