اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت گرگان:

تعداد پزشکان عمومی گرگان پاسخگوی نیاز طرح پزشک خانواده نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت گرگان گفت: تعداد پزشکان عمومی این شهرستان پاسخگوی نیاز مردم در طرح پزشک خانواده نیست و این خلأ باید برطرف شود.

تعداد پزشکان عمومی گرگان پاسخگوی نیاز طرح پزشک خانواده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد بهلول ظهر امروز در جلسه اجرای طرح پزشک خانواده در گرگان اظهار داشت: از تعداد 630 پزشک عمومی که عضو سازمان نظام پزشکی هستند تنها 235 نفر از پزشکان عمومی در حوزه گرگان و آق‎قلا دارای پروانه فعالیتند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه آمار جمعیتی شهرستان گرگان 280 هزار نفر است اگر تمام 235 پزشک عمومی دارای پروانه فعالیت نیز اعلام آمادگی برای اجرای طرح پزشک خانواده کنند باز هم پاسخگوی نیازهای جامعه هدف نخواهیم بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با بیان اینکه فعالیت‎های این مرکز در سه محور انجام می‎شود خاطر نشان کرد: اطلاع‎رسانی درون‎سازمانی و برون‎سازمانی برای اجرای طرح صورت گرفته است و این مرکز آمادگی کامل را برای اجرای طرح پزشک خانواده دارد.

بهلول تعداد مطب پزشکان خصوصی را در گرگان بین 51 تا 53 مطب عنوان کرد و یادآور شد: اگر حداکثر توان برای برطرف کردن مشکلات با ارائه پیشنهادات مناسب اتخاذ شود این آمادگی وجود دارد تا زودتر از موعد مقرر به اجرای این طرح اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح ملی است، بر همکاری تمام دستگاه‎ها در اجرای آن تاکید کرد و گفت: با توجه به مناطق خاص جغرافیایی و عدم ایجاد پراکندگی مطب‎ها لازم است قید پیشنهاد شعاع جغرافیایی حذف شده تا بستر مناسب برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه مصوبات نباید مغایر با قانون باشد تصریح کرد: با بررسی و تصویب راهکارهای قانونی می‎توان این موضوع را با جدیت پیگیری کرد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول