اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

اجرای صحیح طرح پزشک خانواده مستلزم پیگیری و اطلاع‌رسانی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان اجرای طرح پزشک خانواده را مستلزم پیگیری و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دانست.

اجرای صحیح طرح پزشک خانواده مستلزم پیگیری و اطلاع‌رسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده دوشنبه شب در کارگروه  سلامت و امنیت غذایی در سنندج اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه بر راه‌اندازی سیستم ارجاع تاکید شده و باید اجرایی شود.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‌ریزی اجرای این برنامه باید طوری صورت گیرد که رابطه مالی پزشک و بیمار قطع یا کم شود.

وی عنوان کرد: از آنجا که این طرح در سال‌جاری در کردستان هم اجرایی می‌شود، لذا راه‌اندازی این سیستم در استان نیازمند پیگیری و اطلاع‌رسانی صحیح است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان گفت: مردم سوالات و شهبات زیادی در رابطه با اجرای این برنامه دارند که باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بهتر و بیشتر پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشیم.

حسن‌زاده بیان داشت: با اجرای این طرح پزشک سطح یک با داشتن آگاهی از وضعیت بهداشت و سلامت خانواده راحت‌تر اقدام به درمان و یا تصمیم به ارجاع بیمار خود به سطوح بالاتر می‌کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی کردستان خاطرنشان کرد: مردم در مراجعه و ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده مختار هستند فقط در این صورت باید همه هزینه‌های درمانی خود را به صورت آزاد پرداخت کنند.

وی یادآور شد: افرادی هم که در این طرح ثبت‌نام کنند هزینه‌های درمانی و دارویی آنها در سطح یک کاملاً رایگان خواهد بود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان ابراز داشت: دسترسی سریع به سابقه و وضعیت بیمار از نقاط قوت این برنامه محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه به محدوده دسترسی به پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: سرپرست خانوار باید پزشک خانواده خود را از بین پزشکانی که حداکثر در فاصله 5/1 کیلومتری محل زندگی یا کار آنها مستقرند انتخاب کنند.

فرزام بیدارپور عنوان کرد: هر فرد سرپرست خانوار می‌تواند تا دو بار در سال به فاصله سه ماه با دارا بودن شرایط خاص و نظر ستاد شهرستان اقدام به تغییر پزشک خانواده خود کند.

وی در پایان اذعان داشت: پزشک خانواده موظف است با در اختیار گذاردن تلفن ثابت و همراه خود به تمام تماس‌های تلفنی افراد زیرپوشش پاسخ داده و نسبت به ارائه مشاوره و راهنمایی لازم اقدام کند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول