اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اواسط شهریور ماه

المپیاد فرهنگی ورزشی روستائیان کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری کاشان از برگزاری دومین المپیاد فرهنگی ورزشی روستائیان این شهرستان با عنوان«جام بصیرت»در اواسط شهریور ماه خبر داد.

المپیاد فرهنگی ورزشی روستائیان کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان سید علی افراشی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این المپیاد در 22 رشته ورزشی اظهار داشت: این المپیاد برای آقایان و بانوان در مرحله اول در بخش‌های شهرستان بین شرکت‌کنندگان از 60 روستای کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد در 16 شهریور ماه بیان داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این المپیاد از تمام مقاطع سنی تا پنجم شهریور ماه فرصت ثبت‌نام دارند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری شهرستان کاشان برگزاری بازی‌های  فوتسال، دارت، طناب‌کشی، والیبال، تنیس روی میز، دال پلان، و تیراندازی مشترک را به عنوان رشته‌های مشترک رقابتی این المپیاد بین آقایان و بانوان دانست و افزود: دو صحرانوردی، شطرنج، کشتی چوخه و سوارکاری ویژه آقایان و هفت سنگ، وسط‌‌بازی، دو و میدانی و لی‌لی ویژه بانوان است.

وی در ادامه از برگزاری دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی شهرستان کاشان با عنوان جام روستا در روستای قهرود از توابع بخش قمصر در روز سوم شهریور ماه خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور یک‌هزار نفر از روستاهای چهار بخش برزک، نیاسر، مرکزی و قمصر این شهرستان با رقابت در 12 رشته ورزشی برگزار می‌شود.

به گفته وی دارت، طناب‌کشی، دال پلان، هفت سنگ و دو صحرانوردی برخی از رشته‌های ورزشی ویژه آقایان و بانوان رقابت‌کننده در این جشنواره است.

افراشی یادآور شد: نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی شهرستان کاشان نیز حدود یک ماه گذشته در روستای آزران از توابع بخش برزک با قهرمانی تیم شرکت‌کننده از این روستا برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها و المپیادهای ورزشی را افزایش روحیه شور و نشاط در روستائیان، توسعه ورزش‌های بومی محلی و احیای آن در روستاها دانست و گفت: ترویج فرهنگ سلامت و شادابی در جامعه از طریق اجرای برنامه‌های ورزشی، استعدادیابی و توانمندی ورزشی جوانان روستایی، برنامه‌ریزی مدون برای ادامه فعالیت‌های ورزشی در روستاها، ترویج بازی‌های کهن و بومی منطقه، توجه به ورزش روستائیان و تعامل و ارتباط روستاها با یکدیگر از طریق اجرای برنامه‌های ورزشی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ها و المپیادهای ورزشی روستایی محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول