اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری خبر داد

2 میلیارد تومان اعتبارات امسال فدراسیون ورزش‌های روستایی

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور گفت: در سال جاری اعتبارات این فدراسیون 2 میلیارد تومان بوده که تاکنون 700 میلیون تومان آن به این فدراسیون اختصاص یافته است.

2 میلیارد تومان اعتبارات امسال فدراسیون ورزش‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم برانوش نیک‌بین سه‌شنبه شب در مجمع سالانه هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان بوشهر ضمن تاکید بر حمایت از ورزش‌های بومی و محلی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این فدراسیون احیای بازی‌های بومی و محلی در سراسر نقاط کشور است که در این خصوص برنامه‌هایی در دست اجرا است.

وی افزود: استان بوشهر از بازی‌های بومی و محلی جذابی برخوردار است که باید با نگاه ویژه‌ای به احیای آن‌ها توجه شود.

نیک‌بین به اعتبارات فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری اشاره و اعلام کرد: در سال جاری اعتبارات این فدراسیون 2 میلیارد تومان بوده که تاکنون 700 میلیون تومان آن به این فدراسیون اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته به فدراسیون در زمینه‌های برگزاری جشنواره‌های ورزشی بازی‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات ورزشی روستایی و عشایری، برگزاری دوره‌های آموزشی و خرید تجهیزات لازم هزینه می‌شود.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور همچنین عنوان کرد: در سال جاری 45 میلیون تومان برای توسعه و ترویج بازی‌های بومی و محلی به هیئت‌های ورزشی روستایی و عشایری استان بوشهر تخصیص داده شده است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه 50 هیئت ورزشی روستایی و عشایری در کشور فعال است گفت: ترویج، احیا و توسعه ورزش‌های بومی و محلی مهم‌ترین رسالت این هیئت‌ها است که با هدف ایجاد روحیه نشاط و پویایی در بین روستائیان و عشایر فعالیت می‌کنند.

غلامرضا پارسا افزود: به همین منظور تفاهمنامه‌ای به امضای وزارت ورزش و جوانان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در روستاهای با جمعیت بالای یک‌هزار نفر رسیده است.

وی همچنین خبر داد: طرحی در وزارت ورزش و جوانان در حال تصویب است که به موجب آن در هر استان یک خانه ورزشی برای بانوان احداث شود.

فرماندار تنگستان نیز در این نشست به تشریح وضعیت ورزشی در شهرستان تنگستان پرداخت و عنوان کرد: در کمیته برنامه‌ریزی سال 90 شهرستان تنگستان 12 میلیارد ریال به بخش توسعه زیرساخت‌های ورزش تنگستان اختصاص یافته است.

عبدالرسول زارع اضافه کرد: در بخش احداث زیرساخت‌های ورزشی در دولت نهم هشت سالن ورزشی در شهرستان تنگستان احداث شده است.

وی به موفقیت‌های ورزشی شهرستان تنگستان نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی 35 مقام اول تا سوم کشوری و مقامات فراوان استانی را کسب نموده است.

زارع یادآور شد: تیم‌های فوتبال کارگر بنه‌گز و شاهین عامری از تیم‌های موفق روستایی شهرستان در لیگ‌های کشوری هستند که باید مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول