اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور وزیر ورزش و جوانان انجام شد

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث دو سالن ورزشی روستایی گرمی

خبرگزاری فارس: فرماندار گرمی گفت: با دستور مستقیم وزیر ورزش و جوانان یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دو سالن ورزشی روستایی در گرمی اختصاص یافته است.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث دو سالن ورزشی روستایی گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات فضاهای ورزشی روستایی در گرمی اظهار داشت: عملیات اجرایی این سالن‌ها در روستاهای انی و دیزج از توابع بخش مرکزی گرمی آغاز شده و انتظار می‌رود تا پایان دولت دهم این پروژه‌ها تکمیل شود.

وی با بیان این‌که احداث این دو سالن ورزشی برای پاسخگویی به درخواست‌های مکرر اهالی این روستاها در تأمین فضاهای تفریحی، ورزشی انجام شده است، تصریح کرد: از مسئولان ذیربط به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار داریم در ساخت، تکمیل و به بهره‌برداری رساندن این پروژه‌ها همت والایی داشته باشند.

صحرایی خاطر نشان کرد: زمین لازم و مورد نیاز برای احداث این سالن‌ها از سوی اهالی این دو روستا تأمین شده و در اختیار مسئولان ذیربط قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه توزیع عادلانه امکانات و فضاهای ورزشی را امری ضروری دانست و اضافه کرد: با احداث سالن‌های ورزشی یاد شده بستر شکوفایی استعدادهای ورزشی و بالندگی ورزشکاران مناطق مختلف به ویژه ورزشکاران مستعد روستایی فراهم می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود ورزش و تفریح مناسب را یکی از بهترین اسباب شور و نشاط اجتماعی و توانمندی نیروی انسانی در کار و تلاش پرثمر توصیف کرد و ادامه داد: ورزش از اسباب توانمندی و بروز استعدادهای یک ملت است که در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی می‌تواند یک فرصت و امتیاز تلقی شود.

سوءتغذیه نوزادان به صفر رسیده است

به گزارش فارس، فرماندار گرمی در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی، درمانی این شهرستان بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد و بیان داشت: اجرای این طرح می‌تواند زمینه عادلانه توزیع امکانات درمانی و بهداشتی را در جای‌جای کشور فراهم آورد.

صحرایی گفت: اجرای این طرح در مناطق روستایی بسیار پرثمر بوده، به طوری که از گسترش و بروز برخی بیماری‌ها و مرگ و میرهای مادران باردار و نوزادان در سنین کودکی جلوگیری کرده است.

در این جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمی نیز با بیان این‌که درصد کم وزنی نوزادان و سوتغذیه آنها در شهرستان مرزی گرمی به پایین‌ترین سطح رسیده است، افزود: وزن نوزادان متولد شده در گرمی نسبت به میانگین استانی عالی است و در نقطه مقابل درصد کم وزنی نوزادان در حین تولد پایین است.

حافظ میرزانژاد تصریح کرد: تعداد نوزادان با وزن کمتر از دو هزار و 500 گرم در حین تولد در گرمی در دو سال گذشته 5.3 کودک تولد یافته بود در حالی که این میزان در سال گذشته به 1.7 دهم درصد کاهش یافته است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی قبل و حین بارداری در کاهش تولد نوزادان کم وزن را مهم ارزیابی کرد و افزود: با استخدام و جذب نیروهای جدید سطح پزشکی و درمانی بیمارستان ولایت گرمی افزایش یافته است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول