اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی مطرح کرد

ظهور ورزشکاران نامی از هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ورزشکاران نامی قابل توجهی از هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری در رقابت‌های ملی و بین‌المللی ظاهر شده‌اند.

ظهور ورزشکاران نامی از هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم داورزنی بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت روستایی و عشایری خراسان شمالی با بیان اینکه ورزش روستایی و عشایری از رشته‌های رو به رشد در این استان است، اظهار داشت: تشکیل فدراسیون روستایی و عشایری از خدمات ارزنده دولت نهم و دهم برای توسعه ورزش در روستاها بوده که نتایج زیادی را در امر ورزش داشته است.

وی اضافه کرد: به منظور رسیدگی به امور ورزش روستایی و عشایری این هیئت در استان‌ها شکل گرفته که تاکنون قدم‌های ارزنده‌ای در راستای توسعه و تقویت ورزش‌های روستایی و عشایری در استان‌ها به ویژه در خراسان شمالی برداشته شده است.

داورزنی با بیان اینکه شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها و عشایر از مهم‌ترین عملکرد این هیئت بوده است، تصریح کرد: شاید ورزشکاران این هیئت تا قبل از این امکان فعالیت را در رشته‌های مختلف ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی را نداشتند و اکنون این امکان فراهم شده است.

وی افزود: هیئت روستایی و عشایری شش سال در استان سابقه فعالیت داشته و هم اکنون این هیئت در تمام شهرستان‌های استان فعال است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشتی باچوخه از رشته‌هایی بوده که در خراسان شمالی طرفداران زیادی داشته و خاستگاه آن در این استان است، گفت: اکنون در تمام روستاها و دهستان‌های خراسان شمالی این ورزش برگزار می‌شود.

وی همچنین حضور ورزشکاران هیئت روستایی و عشایری خراسان شمالی را در رقابت‌های مختلف برشمرد و اظهار داشت: بر همین اساس ما همواره تلاش کرده تا طبق تقویم فدراسیون روستایی و عشایری در رقابت‌های کشوری و بین‌المللی این هیئت حضور داشته باشیم

داورزنی تصریح کرد: تربیت بدنی استان نیز سعی کرده است تا برنامه ریزی‌های لازم به منظور حمایت و تقویت این هیئت ورزشی داشته باشد، زیرا قالب جمعیت استان نیز روستایی هستند و این نشان می‌دهد که باید توجه زیادی به ورزش روستایی و عشایری داشته باشیم.

سرپرست هیئت روستایی و عشایری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اجرای 67 پروژه ورزشی در مناطق روستایی این استان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل؛ اماکن ورزشی سرپوشیده و رو باز است.

غلامحسین شاکری همچنین با اشاره به تصویب اجرای 112 پروژه ورزشی در روستاها اظهار امیدواری کرد تا با تأمین منابع مالی این پروژه‌ها نیز احداث شود.

وی گفت: خراسان شمالی در اعزام‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی به مسابقات هیئت روستایی و عشایری رتبه اول تا ششم را دارد که به خاطر توجه به این هیئت در استان است

اعتباراتی که از محل استانی برای فعالیت‌های ورزشی این هیئت در استان صورت گرفته 10 برابر اعتباری بوده که از طرف فدراسیون به استان اختصاص داده شده است که بخش قابل توجهی از آن برای تقویت و توسعه ورزش کشتی باچوخه که قدمت زیادی در این استان داشته هزینه شده است.

نامزد رئیس هیئت روستایی عشایری خراسان شمالی هم در این نشست استفاده از افراد صاحب‌نظر برنامه ریزی‌های کوتاه، میان و بلند مدت، توسعه هیئت‌های ورزشی روستایی و عشایری در سطح این مناطق را از برنامه‌های خود اعلام کرد.

محمد موفق گفت: همچنین برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، حضور در رقابت‌های مختلف کشوری، توسعه ورزش همگانی، آموزش در هیئت روستایی و عشایری استان در صورت انتخاب تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول