اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری همدان:

132 طرح ارسالی به جشنواره علم تا عمل داوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: 132 طرح ارسال شده به جشنواره علم تا عمل در همدان داوری شد.

132 طرح ارسالی به جشنواره علم تا عمل داوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو پیری عصر امروز در فینال بین‌رشته‌ای سومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل در همدان اظهار کرد: بخش اعظم اقتصاد ایران را نفت تشکیل می‌دهد که با تحریم‌های انجام شده از سوی دشمنان باید به سمتی حرکت کنیم که اقتصاد را از حالت تک قطبی خارج کرده و با به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی و رشد شاخه‌های دیگر صنعت این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: حرکت‌های باارزشی در کشور از نظر زیرساخت، قوانین و چارچوب‌های مختلف در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌های مختلف کشور انجام و در برنامه ‌پنجم توسعه نیز این امر لحاظ شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های استان در اقتصاد، علم و فکر پویایی، تداوم و پایداری خود را پیدا کرده و این امر قدرت رقابت در سیستم را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: در برنامه توسعه پنجم به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید و در دولت نیز آیین‌نامه‌های مربوطه انجام شده که از جمله آن می‌توان به چارچوب‌ پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان، هماهنگی، همکاری و پیوستگی همه فعالیت‌هایی که در این زمینه شکل می‌گیرد، اشاره کرد.

پیری ادامه داد: دانشگاه‌ها، مراکز علمی، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و بخش خصوصی باید هماهنگی و هم‌فکری لازم را دراین زمینه داشته و در مسیر طولانی پیش رو با ظرفیت‌های بالا در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی با بیان این مطلب که پاسخگویی به نیازهای کشور از مهم‌ترین موضوعات به شمار می‌رود، اظهار کرد: ما از نظر ثروت، منابع، فکر و سرمایه بسیار غنی هستیم و همدان دارای ظرفیت بالایی در این زمینه به شمار می‌رود که امید است با حرکت‌های انجام شده این روند رو به رشد بیش از پیش به سمت جلو حرکت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان مجموع طرح‌های ثبت شده در سامانه را 132 طرح عنوان کرد و افزود: امسال شاهد رشد مناسب در افزایش طرح‌های ارائه شده جشنواره هستیم.

وی ترکیب داوران را از سازمان‌های دولتی، محققین دانشگاه و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: 60 داور با عضویت در هشت گروه به داوری طرح‌های ارسال شده در طی 15 روز پرداختند.  

پیری اذعان کرد: 25 طرح در سهمیه سطح 3 همدان و تعدادی نیز بیش از ظرفیت در نظر گرفته شد که در نهایت 10 طرح به عنوان طرح‌های برتر کشوری در جشنواره علم تا عمل شرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: طرح‌های راه یافته به جشنواره کشوری نماینده فناوری و نوآوری استان است و این امکان را فراهم می‌کند که به تعداد طرح‌های ارائه شده ضریب تسهیلات و اعتبارات کشوری که دارای جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول