اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریورماه امسال

نخستین جشنواره ملی انگور در تاکستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان از برپایی نخستین جشنواره ملی انگور در شهریورماه جاری در این شهرستان خبر داد.

نخستین جشنواره ملی انگور در تاکستان برگزار می‌شود

علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی انگور، شهریورماه امسال در شهرستان تاکستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ تولید و توسعه یکی از اهداف بسیار مهم در امر برپایی این جشنواره است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان با بیان اینکه هنر و اندیشه اسلامی نقش بسزایی را در تعالی روحی و فکری مسلمانان به عهده دارد، افزود: باید سعی کنیم تا با توجه بیشتر به عرصه‌های فرهنگی اصیل و ارزشمند ایرانی ـ اسلامی زمینه را برای تحقق جامعه‌ای پویا و تکامل یافته مهیا کرده و سبب عزت و اقتدار دین مقدس اسلام شویم.

وی تولید آثار و محتواهای فرهنگی را در شرایط امروز جامعه، وظیفه‌ای مهم و بر عهده دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: تهاجمی که غرب امروز علیه اعتقادات و ارزش‌های اصیل اسلامی آغاز کرده در پی این است تا با تخریب روحی و اعتقادی جوانان و نوجوانان، آنها را دچار انحرافات جدی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان با بیان اینکه امروز عرصه‌های مختلفی در جامعه برای فعالیت و بروز خلاقیت‌های فکری و اندیشه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: مسئولان و متولیان امر باید با احساس دغدغه‌ بیشتر و اراده منسجم‌تر این عرصه را برای جوانان شناسایی کرده و آحاد گسترده آنان را به تکاپو و نشاط اجتماعی دعوت کنند.

صادقی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان در طول یک سال گذشته عنوان کرد: برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی‌شناسی از دیدگاه اسلام، بازدید‌های مستمر از ابنیه تاریخی این شهرستان در بخش‌های مختلف، دیدار با فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی و نیز توسعه امور فرهنگی و زیربنایی از جمله برنامه‌ها و اقدامات محوری بوده که در سال گذشته با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان به مرحله اجرا رسیده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه فرمانداری تاکستان و جهادکشاورزی این شهرستان نیز در اجرای جشنواره ملی انگور در این شهرستان تعامل دارند، افزود: امیدواریم که برگزاری چنین جشنواره‌هایی گامی بلند در راستای توسعه بخش کشاورزی در کشور باشد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول