اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی قزوین:

جشنواره موسیقی قزوین شهریور‌ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی استان قزوین گفت: جشنواره موسیقی این استان در بخش‌های متنوع در شهریور‌ماه امسال برگزار می‌شود و نفرات برتر به جشنواره فجر معرفی می‌شوند.

جشنواره موسیقی قزوین شهریور‌ماه برگزار می‌شود

محمد وکیل‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: این جشنواره از 11 تا 14 شهریورماه در استان قزوین بر‌گزار می‌شود و نفرات یا گروه‌های برتر پس از بررسی‌های لازم به جشنواره موسیقی فجر که می‌توان گفت مهم‌ترین مسابقه موسیقی در سطح کشور است راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: موسیقی استان قزوین دارای قدمت بسیار و خصوصیات منحصر به فردی است.

رئیس انجمن موسیقی استان قزوین ادامه داد: در تاریخ موسیقی این استان که صاحب جایگاهی در موسیقی ردیفی و دستگاهی است بزرگانی چون قمرالملوک وزیری، عارف قزوینی، حاج عبدالکریم جناح و بسیاری از بزرگان دیگر حضور داشته‌اند.

وکیل‌ها اضافه کرد: از سوی دیگر به دلیل مهاجرت‌پذیر بودن استان قزوین موسیقی نواحی نیز در موسیقی این استان مؤثر بوده و شاید برخی از گرایش‌های ساز و آوازهای سنتی استان قزوین ریشه در خارج از این خطه داشته باشد که با آداب و رسوم مردم بومی این استان در هم آمیخته باشد که می‌توان این تلفیق را یک ویژگی مهم برای تاریخچه موسیقی استان قزوین دانست.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول