اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

جشنواره تئاتر فرصتی برای معرفی استان همدان است

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان گفت: سازمان میراث فرهنگی باید در ایام جشنواره گردشگری را به عنوان بسته‌ای به گردشگران معرفی کند.

جشنواره تئاتر فرصتی برای معرفی استان همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در ستاد اجرایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: با توجه به سابقه حضور جشنواره تئاتر در استان همدان، و با وجود اینکه این امر بین‌المللی است، درخواستی داریم که بنای این جشنواره را تشریح کنیم و سهم حضور بین‌المللی این جشنواره را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه بعد بین‌المللی جشنواره باید طرح موضوع شود، افزود: میزان استقبال و فراخوان و استدلالی که باید انجام شود باید با محوریت حضور مردم در جشنواره باشد و این امر باید به لحاظ برنامه‌ای آنالیز شود.

سرپرست استانداری همدان بیان داشت: جشنواره تئاتر چندین سال است که برگزار می‌شود اما سال گذشته با زد و بندهایی انجام شد که استان باید یک سری از مسائل را امسال تحقق بخشد.

وی اضافه کرد: ما در صدد بودیم که از سال قبل تاکنون سطح این جشنواره ارتقا یافته و پیگیری شود و انتظاراتی که در استان همدان افتاده است باید پیگیری شود.

فامیل‌کریمی یادآور شد: ما در جشنواره فیلم کودک و نوجوان جشنواره‌های خوبی را برگزار کردیم و از زیرساخت‌های موجود نیز باید در تئاتر به کار گیریم و همین امر موجب تعامل سازمانی دقیق‌تری می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد امنیت در زمان برگزاری جشنواره یادآور شد: فرمانداری همواره اقدامات انتظامی ـ امنیتی را انجام می‌دهد اما در مسائل بین‌المللی علاوه بر رعایت فاکتورها باید سطح دیگری داشته باشد، چرا که حجم کاری بیشتری را می‌طلبد.

سرپرست استانداری همدان با تأکید بر دستگاه‌های خدماتی و انجام وظایف سازمانی در ایام جشنواره خاطرنشان کرد: شهرداری باید در نظافت سطح شهر و زیباسازی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی ابراز داشت: حوزه‌های مخاطبان استان باید مجزا باشد به طوری که دانش‌آموزان هدف اصلی این حوزه هستند و باید حجم فراوانی از کارها بر مبنای دانش‌آموزان باشد.

فامیل‌کریمی با تأکید بر اینکه همدان باید بتواند از جشنواره برای معرفی استان استفاده کند، افزود: سازمان میراث فرهنگی باید در ایام جشنواره گردشگری را به عنوان بسته‌ای به گردشگران معرفی کند.

وی تصریح کرد: برای ما گردشگری هگمتانه و غار علیصدر بسیار مهم است و نباید نگاه صرفاً اقتصادی داشته باشیم بلکه باید از این امر فرصتی برای انجام کار فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه جشنواره تئاتر امسال 16 تا 21 مهر ماه برگزار می‌شود، افزود: امسال جشنواره تئاتر در شش سالن با ظرفیت یک هزار و 502 صندلی برگزار می‌شود.

خسرو بیات بیان داشت: در 10 شهرستان همدان نیز بخش‌های جنبی آماده برگزاری است و کارگاه‌های آموزشی نمایشنامه‌خوانی و نمایش‌نامه‌‌نویسی نیز برگزار می‌شود.

وی شعار تئاتر امسال را آموزش مخاطب و نقش آن در تربیت عنوان کرد و گفت: مهلت آثار تا پایان مرداد ماه است و در همه بخش‌های بین‌المللی نیز آثاری ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه از نمایش‌های خیابانی استقبال زیادی شده است، افزود: 91 گروه نمایش متقاضی شده‌اند که 24 طرح تاکنون به مرحله بازبینی رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه زیرساخت‌های جشنواره فراهم شده است، اظهار کرد: شش اثر از همدان تاکنون پذیرفته شده است و بازبینی بین‌المللی از 70 درصد کشورهای متقاضی به دفتر جشنواره رسیده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول