اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرانسه

جایزه جشنواره "یک کشور یک فیلم" به کارگردان کردستانی رسید

خبرگزاری فارس: فیلم کوتاه "صدای باران" به کارگردانی جلال ساعدپناه فیلم‌ساز کردستانی جایزه سومین دوره جشنواره "یک کشور، یک فیلم" کشور فرانسه را از آن خود کرد.

جایزه جشنواره "یک کشور یک فیلم" به کارگردان کردستانی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیلم کوتاه صدای باران با حضور کارگردان آن در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره "یک کشور، یک فیلم" در کشور فرانسه به نمایش درآمد و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

گزارش فارس می‌افزاید؛ این فیلم توانست بیشترین آرا را به‌دست آورد و جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان 47 فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی از آن خود کند.

جشنواره "یک کشور، یک فیلم"، اعضای هیئت داوران ندارد و در واقع، مردم داوران این جشنواره محسوب می‌شوند و با آرای خود بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند که امسال جلال ساعدپناه کارگردان ایرانی با فیلم کوتاه صدای باران توانست بیشترین آرا و جایزه این جشنواره مردمی را به دست آورد.

بر پایه این گزارش؛ این جشنواره با نمایش 47 فیلم‌ کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردانان 47 کشور جهان در روزهای 5 تا 8 مردادماه جاری (26 تا 29 جولای 2012) در فضایی زیبا و با حضور گرم و استقبال بی‌نظیر اهالی دهکده آپچت در نزدیکی شهر کلرمون فران در کشور فرانسه برگزار شد.

این گزارش می‌افزاید؛ جشنواره مذکور از هر کشور یک فیلم را انتخاب و کارگردان آن را به جشنواره دعوت می‌کند، که امسال از سینمای ایران تنها فیلم کوتاه «صدای باران» به همراه کارگردان آن در این جشنواره حضور داشت.

بر اساس این گزارش؛ فیلم کوتاه صدای باران در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن، در بخش رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بلاک» آلمان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان 54 فیلم اروپایی و آسیایی از آن خود کند. گزارش فارس حاکی‌است؛ این جشنواره با نمایش فیلم‌های کوتاهی از کارگردان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی و بخش شرکت سینمایی «ستاک فیلم ایران» در اردیبهشت ماه جاری در شهر برلین آلمان و همزمان با آن در کشور آمریکا برگزار شد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول