اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کیار:

کنترل زبان زمینه‌ساز رستگاری انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کیار گفت: ریشه بیشتر گناهان، زبان انسان است و با کنترل آن می‌توان زمینه رستگاری بیشتر انسان را فراهم کرد.

کنترل زبان زمینه‌ساز رستگاری انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن بت شکن بعدازظهر امروز در نشست اخلاق کارکنان ناحیه مقاومت کیار با اشاره به ارتکاب انواع گناه توسط اعضا و جوارح انسان، اظهار داشت: ریشه بیشتر گناهان، زبان انسان است و با کنترل آن می‌توان زمینه رستگاری بیشتر انسان را فراهم کنیم.

وی افزود: انسان مومن قبل از انجام هر کاری ابتدا در مورد آن تفکر می‌کند و با حساب سود و زیان خود و پسندیده یا ناپسندیده بودن آن نزد پروردگار برای انجام یا عدم انجام آن تصمیم‌ گیری می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کیار با اشاره به روایات ائمه معصومین(ع)، بندگان را  از لحاظ عبودیت به سه دسته تقسم کرد و گفت: عبادت برده‌ها به خاطر ترس از جهنم، عبادت تجار به خاطر شوق به بهشت است.

وی اذعان داشت: عبادت احرار از این روست که خداوند را شایسته عبادت می‌دانند و به خاطر ترس از جهنم و شوق  بهشت نیست بلکه برای جلب رضایت الهی است و این نوع عبادت بهترین نوع عبادت در نزد پروردگار متعال است.

بت‌شکن گفت: اگر نگاهی به زندگی شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام بیندازیم متوجه می‌شویم که این افراد با وجود تمام مشغله‌ای که داشته‌اند، در ماه رمضان بیشتر وقت خود را برای امور خاص معنوی صرف کرده و کمتر به کارهای دنیایی می‌پرداختند.

وی با اشاره به تاکیدی که در ماه مبارک رمضان به عبادات اجتماعی در کنار عبادات فردی شده است افزود: دین اسلام دینی نیست که به رهبانیت و گوشه‌نشینی دعوت کند چرا که حتی در حین فردی‌ترین عبادات مانند روزه، جنبه‌های اجتماعی برای آن در نظر می‌گیرد.

بت‌شکن با تاکید بر تاثیر خودسازی خاطرنشان کرد: ماه رمضان در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، مؤمنان با مقدمه‌ سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های قبل می‌توانند ماهی پر برکت را داشته باشند.

انتهای پیام‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول