اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

زمینه‌های ظهور با دوری از گناه فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) با دوری از گناه فراهم می‌شود.

زمینه‌های ظهور با دوری از گناه فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ملایر مردم را به تقوای الهی و دوری از محرمات خواند و افزود: راه نجات و خروج از بطلان و رسیدن به سعادت در مسیر تقوا محقق می‌شود و حضور در نماز جمعه به عنوان سنگر دشمن‌شکن و وحدت‌آفرین یکی از مصادیق تقوا است.

وی به میلاد با سعادت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: آنچه باعث خوشحالی امام زمان (عج) می‌شود دوری از گناه و حرکت در مسیر تقوای الهی و فرموده‌های خدا است و وقتی در دعاهایمان "و عجل فرجهم" می‌گوییم باید این دعا با صداقت باشد.

امام جمعه موقت ملایر ادامه داد: منتظر واقعی زمینه ظهور را فراهم می‌کند و امروز ما با اعمالمان و انجام گناه باعث تعویق در ظهور امام زمان (عج) شده‌ایم که راه آن توبه از گناهانمان است.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف در قرآن گفت: برادران یوسف با انجام یک گناه سال‌ها باعث غیبت ایشان شده‌اند و بعد از توبه و اعتراف به گناه زمینه دیدن یوسف را فراهم کردند اما امروز یوسف زهرای ما 1400 سال است که غایب شده و ما هنوز به گناهانمان اعتراف و توبه نکرده‌ایم و زمینه ظهور را فراهم نیاورده‌ایم و این جفای بزرگی در حق امام زمان (عج) است.

فاضلیان در ادامه به وضعیت خاورمیانه اشاره کرد و گفت: مردم منطقه خاورمیانه به بلوغ فکری رسیده‌اند و امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورها یکی پس از دیگری هستیم که تمام آن برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است و سخن امام(ره) که فرمود "انقلاب ما باید به تمام دنیا صادر شود" امروز در حال تحقق است.

وی به پیروزی اسلام‌خواهان در مصر اشاره کرد و گفت: کسی که در سال‌های حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک در زندان بود امروز به عنوان رئیس جمهور در مصر با رأی مردم انتخاب می‌شود و دیکتاتور زندانی این فرد است و این انقلاب با هدف دفاع از مردم فلسطین به جلو حرکت کرده که این خود ارزش انقلاب مصر را دوچندان کرده است.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه به مناسبت‌های تیرماه اشاره کرد و گفت: در این ماه هفته نکوداشت و تطهیر مساجد را در پیش داریم که وظیفه همه ما تطهیر و پاکیزگی مساجد است و می‌طلبد مردم با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در این راه گام بردارند.

وی با بیان اینکه حجاب یکی از ضروریات دین مقدس اسلام است، افزود: 21 تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب است، منکر حجاب محکوم به کفر است و ما باید مراقب باشیم بی‌حیایی، بی‌عفتی و بی‌حجابی به عنوان امری عادی در کشور تلقی نشود چرا که همه این بی‌عفتی و بی‌حجابی‌ها از سوی دشمن و ضد اسلام و انقلاب است و هدفشان از بین بردن عزت نفس دختران، زنان و مردان این جامعه است.

فاضلیان عنوان داشت: همه ما در برابر حجاب مسئول هستیم و خانواده‌ها و مسئولان و آحاد مختلف مردم باید در نشر و توسعه حجاب بکوشند و در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند.

وی خطاب به مردم افزود: امروز در جشن‌های عروسی و مراسم‌های مختلف شاهد انواع حرمت‌شکنی‌ها و گناهان هستیم که علاوه بر مردم‌آزاری مخالف دین اسلام است و ما را از خدا و ائمه دور می‌کند که ریشه آن فرهنگ‌های غربی و دوری از مقدسات است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول