اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

گناه عامل عدم استجابت دعا و دگرگونی نعمت‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه تمام مصائب دنیا و آخرت ناشی از گناه است، گفت: گناه عامل عدم استجابت دعا و تبدیل نعمت‌ها به نقمت است.

گناه عامل عدم استجابت دعا و دگرگونی نعمت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن طاهری ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم رعایت تقوا در زندگی اظهار داشت: تقوا به معنای اجتناب از گناه و توجه به دستورات خدای تعالی است و باید تمام بندگان در این مسیر گام بردارند.

وی تمام مصائب دنیا و آخرت را ناشی از گناه دانست و ادامه داد: به تأخیر افتادن ظهور امام زمان(عج)، عدم اجابت دعاها، نزول عذاب‌های دنیوی و اخروی و... به خاطر انجام گناهان است که باید مراقب بود و با توبه و دوری از گناه خود را از این پرتگاه نجات داد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به فرازی از دعای روح‌بخش کمیل گفت: برخی از گناهان نعمت را به نقمت تبدیل می‌کند، عافیت را از انسان دور می‌کند و دعای آدمی را حبس کرده و مانع از اجابت آن می‌شود بنابراین باید همواره مراقب حرکات و رفتار خود باشیم.

وی گفت: خدای متعال به بهانه‌های مختلف در پی نجات بندگان خود است به همین دلیل راه‌ توبه را باز گذاشته و افراد را به ورود به این راه فراخوانده است.

طاهری با بیان اینکه باید از ماه‌هایی چون رجب، شعبان و رمضان بهره کافی و وافی را برد، اظهار داشت: بی‌توجهی و یا کم توجهی به این ماه‌ها موجب پشیمانی آدمی می‌شود بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و تمرین در این ماه‌های خاص به منظور نزدیک‌ شدن به خدا، زمینه سعادت و سلامت زندگی خود را فراهم آوریم.

وی با فراخواندن مردم به سوی خواندن نماز اول وقت، تأکید کرد: خواندن نماز از بین برنده بسیاری از گناهان است و باید نسبت به این فریضه الهی اهتمام ورزید.

امام جمعه موقت همدان در ادامه سخنانش خواستار حفظ محیط زیست از سوی مردم شد و گفت: باید نسبت به صیانت و حفاظت از این سرمایه‌های ملی توجه داشت و آن را به آیندگان منتقل کرد.

وی با تبریک به مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت تأکید کرد: یکی از راه‌های نزدیک شدن به امام زمان(عج) دوری از گناه و انجام خواسته‌های ایشان است پس باید به عنوان یک منتظر واقعی در این راه ثابت‌قدم بود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول