اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بی‌توجهی‌ دولت و مسئولان بالادستی

فرهنگیان بازنشسته در تنگنا‌های سخت معیشتی قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پی‌گیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه مطالبات فرهنگیان بازنشسته به صورت صدقه‌گونه پرداخت می‌شود، گفت: بی‌توجهی‌های دولت و مسئولان بالا‌دستی فرهنگیان بازنشسته را در تنگنا‌های سخت معیشتی قرار داده است.

فرهنگیان بازنشسته در تنگنا‌های سخت معیشتی قرار گرفته‌اند

رضا باغبانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مطالبات پنج‌ ساله بازنشستگان فرهنگی ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است، اظهار کرد: فرهنگیان بازنشسته در مقابل بدقولی‌ها و بی‌توجهی‌های دولت و سازمان بازنشستگی کشوری فرهنگی‌وار رفتار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت نباید به گونه‌ای رفتار کند که فرهنگیان بازنشسته ناچار به رفتاری غیر‌ فرهنگی شوند، اضافه کرد: هیچ انصاف، عقل و مروتی حکم نمی‌کند که مطالبات فرهنگیان بازنشسته به صورت اقساطی از سوی دولت پرداخت شود.

معاون پی‌گیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه قشر فرهنگی موجود در سطح جامعه یکی از اقشار آسیب‌پذیر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر و پس از گذشت پنج سال انتظار مطالبات فرهنگیان بازنشسته به صورت صدقه‌گونه به این افراد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق فرهنگیان بازنشسته براساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیست، ادامه داد: شیوه پرداختی دولت در راستای پرداخت مطالبات پنج ‌ساله فرهنگیان بازنشسته مورد قبول این افراد نیست و تبعیض در پرداخت‌های دولت سبب افزایش نارضایتی‌های فرهنگیان بازنشسته شده است.

باغبانی با اشاره به اینکه سفره فرهنگیان بازنشسته روز به روز خالی‌تر می‌شود، تاکید کرد: بی‌توجهی‌های دولت و مسئولان بالا‌دستی فرهنگیان بازنشسته را در تنگنا‌های سخت معیشتی قرار داده است.

وی به یکی از مهم‌ترین مشکلات بازنشستگان فرهنگی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: هزینه‌های درمانی این افراد روز به روز افزایش می‌یابد و توقف در اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته امید‌های آنها را به ناامیدی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول