اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه:

بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان ترک گناه است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه گفت: در روایات بهترین عمل برای ماه مبارک رمضان ورع و ترک گناهان ذکر شده است.

بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان ترک گناه است

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برای صحبت کردن از فضیلت ماه مبارک رمضان کافی است به خطبه شعبانیه پیامبر اسلام(ص) نگاهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در این خطبه تاکید کردند که ماهی به شما نزدیک می‌شود که بهترین ماه‌ها از لحاظ ارزش و شرافت است و برای این ماه ویژگی‌های بسیار ارزشمندی ذکر شده است.

رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ماه رمضان، ماه مغفرت، رحمت و بازگشت به سوی خداوند است و کارهای شایسته‌ای که می‌شود در این ماه انجام داد، فضیلت بسیار بالاتری نسبت به ماه‌های دیگر دارد.

وی افزود: در این ماه یک کار نیک کوچک، برکت صد چندان پیدا کرده و اثر خواندن یک آیه از قرآن کریم مانند ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.

صادقی ابراز کرد: در این ماه انسان‌ها به مهمانی خدا دعوت شده‌اند و این مهمان خدا بودن یک اصطلاح از شرافت و کرامتی است که انسان روزه‌دار در ماه مبارک رمضان به آن دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین توصیفات از ماه رمضان توسط پیامبر در خطبه شعبانیه ایراد شده است عنوان کرد: در همان حین ایراد خطبه، امیرالمؤمنین(ع) از پیامبر(ص) سئوال کرد که بهترین اعمال در این ماه چیست و پیامبر نیز بهترین عمل این ماه را دوری از گناهان و ورع خواند.

رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه ادامه داد: اگر انسان در این ماه تمرین کرده و یک گناه را که به آن عادت کرده ترک کند، شاید از ساعت‌ها عبادت تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: فرصت ماه رمضان باید ما را برای مبارزه با نفس در 11 ماه دیگر سال آماده کرده و شرایطی فراهم کند تا بتوانیم گناهان را ترک کنیم.

صادقی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان مبارزه با نفس است چرا که در این ماه زمینه برای این کار بیش از دیگر ماه‌ها فراهم است.

وی با اشاره به ارزش لحظات ماه رمضان ابراز داشت: سحرهای ماه مبارک رمضان فرصت خلوت میان بنده و خدا است تا با مناجات با خالق خود گره‌های فکری و قلبی را از خود گشوده و رابطه خود با خدا را ترمیم کنیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول